Wat is een 022 nummer en wie is het ?

Ik heb vandaag al heel de dag last van een bepaald nummer die me belt , ze bellen me om de 5 minuten en het stoort enorm . Ik neem thuis normaalgezien nooit de telefoon op omdat mijn tante ook soms belt en altijd vervelend doet en zeurt aan de telefoon . Maar nu weet ik nog altijd niet wat een 0220222222 nummer is ? Ik vind het vrij bizar want nergens in belgie bestaat die nummer , het is heel vervelend . Pff nu belt ze weer . Dring ... Dring....

Toegevoegd na 1 minuut:
Jarig zijn is de dag van vandaag echt niet leuk . Het is al super druk door familie die belt en dan dat ook nog ... Vandaag gaat de telefoon om de 5 minuten en dan probeer ik eens een film van twilight te kijken ....

Toegevoegd na 25 minuten:
Sommigen zeiden dat ik niet mocht opnemen en ook niet terugbellen . Maar hoe kan ik dan weten dat het niet iets belangrijks is ofzo ?

Toegevoegd na 26 minuten:
En trouwens blokeren gaat niet bij belgacom . We hadden het al eens eerder gevraagd omdat mijn tante ook altijd vervelende telefoontjes naar ons doet . Maar ze zeiden dat het niet ging . Slechte provider hé . Vinden jullie ook niet ?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Telefoons
68.2K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik las bij een ander probleem bij goeie vraag en google enzo dat het een list zou kunnen zijn en als je terug belt dat je dan een hoge rekening krijgt ? Klopt dit ?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik las bij een ander probleem bij goeie vraag en google enzo dat het een list zou kunnen zijn en als je terug belt dat je dan een hoge rekening krijgt ? Klopt dit ?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat kan inderdaad ook, snel de provider bellen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
slecht advies om terug te bellen, vaak word er geadviseerd bij vreemde nrs nooit terug te bellen. Ze kunnen je nl omleiden naar buitenlandse nrs en kan je veel geld kosten.
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
Die komen uit andere landen die nummers,heb ik ook wel eens OF ze zeggen niks,OF iemand begint in gebroken Engels te brabbellen,maar meestal klik ik het gelijk weg,allemaal oplichters zijn dat.
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
ten eerste: gefeliciteerd met je verjaardag.
Je kunt je telefoonprovider eens bellen wat je hiermee moet.

Antwoorden (4)

Als het goed is kan je dit bij de provider laten blokkeren
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ten eerste: gefeliciteerd met je verjaardag.
Je kunt je telefoonprovider eens bellen wat je hiermee moet.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je kan gewoon terug bellen. En als ze opnemen vragen of ze er mee willen stoppen. Maar het kan ook zijn. Tenminste me vader word ook vaak gebeld door iemand die dan naast hem staat. Dat die 022 een spooktelefoon is en het op jou hebt gemunt en dus steeds weer jou bellen. Of ga naar je telefoon provider.

PS. Gefeliciteerd
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
02-nummers zijn mobiele nummers die onder andere in Duitsland en Engeland gebruikt worden.
Spooktelefoontjes van 02-nummers zijn meestal marketingnummers of inderdaad valse nummers, die je bij terugbellen een flinke telefoonrekening kunnen opleveren.

Niet opnemen dus, niet terugbellen, en als dat mogelijk is via je provider het nummer laten blokkeren, zodat je niet meer gebeld kunt worden. Is je nummer echter eenmaal bekend, dan is de kans groot dat het door een ander nummer overgenomen gaat worden.