Is het zo wanneer je met je mobiel op een wifi-netwerk internet, je niet meer internet op je mobiele netwerk?

Ik heb zowel een bundel op mijn telefoon voor internet als wifi thuis, thuis pakt ie mijn netwerk (wifi). Vraag me af of hij dan ook nog gebruik maakt van het netwerk van de telecomprovider van mijn mobiele telefoon.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Telefoons

Het beste antwoord

Nee je kan maar 1 netwerk tegelijk gebruiken. Als je dus op wifi zit kan je niet op het mobiele netwerk van je provider zitten.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

klopt, je telefoon schakelt vanzelf over van wifi naar 3g als je buiten het bereik bent van je router (mits je dit hebt ingesteld)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Klopt, eenmaal op wifi gaat internet niet meer via het 'gsm netwerk'.
Kleine uitzondering is er wel, sommige toestellen kun je programma's vast koppelen aan een verbinding type zoals wifi of gsm. Het is verstandig om dit niet vast toe te wijzen aan het gsmnetwerk
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als je je telefoon zo ingesteld hebt dan pakt hij een Wifi netwerk wanneer deze beschikbaar is en sluit dan het 3G netwerk. Je kunt dit denk ik controleren door het verbindingssymbooltje bovenaan in je scherm te bekijken. Bij mij staat er een tekentje van 3 kromme streepjes boven elkaar als ik op Wifi zit en anders staat er iet van een G met een opwaarts en/of een neerwaarts pijltje.