Hoe bel je met ziggo telefonie naar Italië ?

Onlangs heeft mijn vrienden me gebeld uit Italië en haar nummer aan mij gegeven, maar ik kan haar niet terug bellen met 0039. hoe zit het met ziggo?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Telefoons
3.2K

Antwoorden (2)

Alle telefoons en providers werken het zelfde landnummer dan kengetal zonder nul en dan het telefoonnummer.
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
hoe bedoel je? zonder 2 nullen?
ronron1212
12 jaar geleden
landnummer kengetal zonder 0 dan telefoonnummer
Het landnummer heeft 2 X 0 deze dus wel. (het kengetal heeft er 1 maar die moet je niet draaien dus.)
Cryofiel
12 jaar geleden
Fout. Italië is een uitzondering: daar moet je de 0 voor het netnummer wél draaien.
ronron1212
12 jaar geleden
Cryofiel het is echt wel zo
Om vanuit Nederland te bellen naar Italie, kies je 00 plus het landnummer 39. Daarna toets je het telefoonnummer zonder de nul aan het begin. http://surprisetickets.nl/reizen/490-informatie-italie
Cryofiel
12 jaar geleden
Die informatie is dan verkeerd. Ik ging toch twijfelen naar aanleiding van jouw link, dus ik heb het meteen even geprobeerd. Die eerste nul van het netnummer moet er echt bij. Zonder die nul krijg ik geen verbinding. Ik denk dat degene die die website heeft geschreven, gewoon een algemeen stukje tekst heeft gekopieerd, en alleen het landnummer heeft aangepast.
ronron1212
12 jaar geleden
Op alle sites waar ik kijk staat zonder die nul
Cryofiel
12 jaar geleden
Hmm. Ik heb het naar nog een ander nummer geprobeerd. Ook daar werkt het alleen met die eerste nul, en niet zonder die eerste nul. Theoretisch kan het afhangen van de plaats waarnaar je belt - maar dat lijkt me niet heel waarschijnlijk. Ik bel naar Rome, Turijn, Albanella (een flink stuk ten zuidoosten van Napels) en Trani (ten noordwesten van Bari). Allemaal *met* de nul van het netnummer.
Cryofiel
12 jaar geleden
Ik zou zeggen: probeer het zelf ook eens. Als je belt naar een kleinere winkel, is daar nu niemand meer aanwezig. En kleinere winkels hebben geen antwoordapparaat. Je kunt dus bellen en kijken of de telefoon overgaat. Dat kost niets. Probeer het met nul en zonder nul. Dan weet je hoe het echt zit.
ronron1212
12 jaar geleden
Raar he maar ja hij kan het nu wel proberen kan toch niet meer missen nu of hij moet een verkeerd nummer hebben.
Heeft jouw vriendin een Nederlands mobieltje, dus met een Nederlands 06-nummer? Of heeft ze een Italiaans telefoonnummer?

Als ze een Nederlands mobieltje heeft, kun je gewoon haar 06-nummer bellen. Dan betaal jij de normale kosten voor het bellen naar een mobiel nummer; jouw vriendin betaalt de extra kosten omdat zij in het buitenland zit. Jij belt dan gewoon naar 06-12345678. Zonder iets ervoor, heel normaal.

Als jouw vriendin een Italiaans nummer heeft, moet je eerst 0039 draaien (dat is Italië), en daarna heel gewoon het Italiaanse telefoonnummer - dus *inclusief* de nul waar het netnummer mee begint.

Met dat laatste is Italië een uitzondering. Voor alle landen moet je het landnummer draaien en daarna het netnummer *zonder* de eerste nul; maar voor Italië moet je ook die eerste nul van het netnummer draaien.

Ik zal een voorbeeld geven. Als je het Italiaanse nummer 0774-333482 wilt bellen (dat is overigens het nummer van een restaurant in de buurt van Rome dat ik van harte kan aanbevelen(nee, niet het restaurant van mijn eerdere vraag)), dan bel jij vanuit Nederland: 0039-0774-333482.

Als dat niet werkt, ligt dat aan Ziggo. Misschien moet je daar de mogelijkheid om naar het buitenland te bellen apart aanvragen.

Het kan ook zijn dat je een huistelefooncentrale hebt die in de weg zit. Als dat zo is, moet je die herprogrammeren, of hem er even tussenuit halen.
Cryofiel
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dit of dat van die nul wist ik niet! Ga mijn antwoord verwijderen omdat de vraagsteller hier niets aan heeft.
Plus+
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als je Googled op het tel telefoonnummer zie je dat het klopt.
http://italien.ilcomuneinforma.it/detail/202/restaurant-pizza-il-ciocco.html
Cryofiel
12 jaar geleden
Yep, dat is hem. In Tivoli, oostelijk van Rome. Niet naartoe gaan als het superdruk is, dan kunnen ze het niet aan en lijdt de kwaliteit onder de kwantiteit. Maar zolang het restaurant maximaal driekwart gevuld is, kunnen ze het prima aan met behoud van de hoge kwaliteit.
Cryofiel
12 jaar geleden
Oh ja, de pizza's zijn prima, maar ik heb het over het echte restaurant dat naast/achter/onder de pizzeria zit.