Zou het nog mogelijk zijn om de ouderwetse "draaitoets"telefoons aan te sluiten op de hedendaagse aansluitingen?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Telefoons

Het beste antwoord

Zoals in voorgaande antwoorden al genoemd kunnen oudere telefoontoestellen niet altijd overweg met moderne apparatuur.
Maar als je dat retro-telefoon graag terug terug wilt in je huiskamer, dan moet je onderstaande link zeker even bekijken. Volledig compatible met met het moderne netwerk, maar wel de klassieke looks. Door de geluidseffecten in de telefoon hoor je zelfs het geklik als de schijf draait :)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Ja. Maar je kunt dan geen gebruik maken van diensten waarbij je bv een nummer moet intoetsen of een # of *.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja hoor, ik ken verschillende mensen die uit nostalgie zo'n toestel hebben als tweede telefoon. Eén huis waarin zo'n beige telefoon staat, en zelfs één waar een originele zwarte bacelieten telefoon staat. Die laatste was al hopeloos ouderwets in de tijd dat die beige telefoons helemaal hip en modern waren. En beide toestellen werken nog prima.
Ja, waarschijnlijk alleen als je nog een vaste lijn hebt van KPN. Dus waarschijnlijk niet via VOIP, Tele2, of iets anders.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Omdat de routers tone dialing praten ipv pulse dialing (zoals de draaischijftelefoons).
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Omdat zo een oud toestel alleen maar kan pulsen. Van KPN weet ik dat deze nog overweg kan met het oude puls systeem.
Voor de nieuwe soorten telefoonlijnen, zul je toontjes (DTMF-tonen) toestellen moeten gebruiken. Ik weet niet zeker of deze telefoonlijnen ook overweg kunnen met de pulsen.
Draaitoets-telefoons geven bij het kiezen pulsen af en moderne telefoons geluidjes; het hangt van de centrale af of hij pulsen nog verwerkt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Volgens mij werkt dat gewoon,omdat er nog steeds mensen zijn die zo een telefoon gebruiken.
is niet meer dan toon of pulse.
en een pulse of toon word zover ik weet nog door elke provider herkend.
sms-en word wel heel moeilijk denk ik!