Kan iemand mij precies uitleggen wat je wel en niet meer kan als je je ipod touch jailbreakt, en ook wat er gebeurd als je dat met je iphone doet?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Telefoons
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
http://www.goeievraag.nl/vraag/gejailbreakte-ipod-iphone-jailbreakt.132316

Antwoorden (2)

Ik heb me ipod gedownload en ik kan alle apps gratis downloaden!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
itsme
12 jaar geleden
hoe gaat dat, een ipod downloaden? ben erg benieuwd...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hoe kan je dan nog apps downloaden? En wat kost het om m te jailbreaken?
En wat zijn de nadelen..?
Jailbreak is een term die bij het hacken van de iPhone wordt gehanteerd. Letterlijk betekent het: uit de gevangenis breken. In tegenstelling tot wat Apple en andere partijen (of anti-jailbreakpersonen) je graag willen doen laten geloven, is jailbreak NIET illegaal in Nederland (noch in menig ander land ter wereld). Voor meer informatie over de achtergrond van jailbreaken: Jailbreaken anno 3.x: waarom eigenlijk?. Jailbreaken wordt de afgelopen tijd vaak ten onrechte genoemd in combinatie met risico's die veroorzaakt worden door het onveilig gebruik van SSH (onder andere de worm-uitbraak).

Wat is 'jailbreaken' en waarom is het nodig?
Jailbreak is het openen van het bestandssysteem van de iPhone. Hierdoor krijgen ook andere programma's dan iTunes toegang tot de iPhone, waardoor het onder andere mogelijk wordt om de telefoon te activeren (waardoor je telefoon als iPod werkt) en te unlocken (waardoor je telefoon met elke simkaart werkt). Jailbreaken is daarom altijd de eerste stap in het gebruik van je iPhone voor andere toepassingen.

Hoe kan ik de jailbreak op mijn iPhone ongedaan maken?
Dat kan door je iPhone te herstellen of te updaten in iTunes. Let wel dat wanneer je daarna nog wil jailbreaken, je niet altijd meteen kan herstellen naar een nieuwe firmware.