waarom heb je een vliegtuigstand op je mobiel? terwijl je in het vliegtuig je mobiel uit moet hebben

of is het gewoon een bullshit stand?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Telefoons
7.9K

Antwoorden (6)

In vliegtuig stand staar het netwerk uit en "straalt" de telefoon niet en kan zodoende niet interfereren met vliegtuigapperatuur. Je kunt wel gamen en andere apps gebruiken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nee, dat is geen bull-shit stand.

Je telefoon schakelt alle communicatievormen op je telefoon uit. Er wordt dus niets meer via je je telefoon verzonden.

In de vliegtuigmodus kun je dus nog wel gewoon muziek luisteren, spelletjes spelen enzovoort.

Maar het belangrijkst is dus dat alle opties van je telefoon welke straling "geven" uitgeschakeld worden.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Veel maatschappijen staan het toe om de 'vliegtuigstand' te gebruiken. Het zend- en ontvangstgedeelte van de telefoon is hiermee uitgeschakeld. Dit laatste kan gevaar opleveren voor de techniek in het toestel..
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je hoeft het niet uitsluitend voor in het vliegtuig te gebruiken, met 'vliegtuigmodes zet je gewoon alle straling uit. Het is dus gewoon makkelijk en snel om al je verbindingen te verbreken. (#goeievraag)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De regels die gesteld worden door vliegtuigmaatschappijen kunnen nogal uiteen lopen.

Ik heb redelijk vaak gevlogen en veel verschillende situatie meegemaakt.

Op sommige vluchten mag je tijdens de vlucht gewoon je mobieltje gebruiken om muziek te luisteren of een spelletje te spelen, alleen tijdens start en landing moeten ze uitgeschakeld zijn.

Vooral op chartervluchten naar vakantielanden worden de passagiers als kleine kinderen behandeld en wordt voor alle zekerheid gezegd dat alle apparatuur gedurende de hele vlucht geheel uitgeschakeld moet zijn.

In de praktijk zou het ingeschakeld houden van de GSM functie geen kwaad kunnen, de avionics in vliegtuigen werken op andere frequenties dan de GSM band en zijn goed beveiligd tegen interferentie storingen. (gelukkig maar!)
Het heeft op grote hoogte echter weinig zin om je GSM functie aan te houden: door de grote afstand tussen mobiel en GSM-masten op de grond zal de GSM met het grootste zendvermogen toch verbinding proberen te zoeken waardoor je accu snel uitgeput zal raken.

Om dan toch je mobiel voor andere functies te gebruiken is de vliegtuigstand dus een nuttige gebruiks optie.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je mag tegenwoordig bij sommige maatschappijen de telefoon aan laten maar dan moet hij wel in vliegtuigtuigmodus. Afgelopen weekend ervaren bij transavia