kun je infrarood vergelijken met bluetooth??

ik wil een mobiel kopen dat geen infrarood heeft maar wel bluetooth dus is dit dan een slimme aankoop???

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Telefoons
2.2K

Antwoorden (4)

Ja, infrarood is veel langzamer en je moet je mobieltjes ook nog eens tegen elkaar leggen. Goede aankoop dus.
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
dank je voor het antwoord XD
Je kunt het vergelijken door te stellen dat beide een korte-afstands data verbinding zijn.

De een werkt met infra-rood licht, het ander met een zwak radiosignaal op 2,4 MHz

De data-overdrachts snelheid is verschillend.

Bluetooth wordt tegenwoordig meer gebruikt dan IR, omdat je er meer mogelijkheden mee hebt: je kunt er niet alleen bestanden met een andere telefoon uitwisselen, je kan er ook een handsfree headsetje voor je telefoon mee verbinden.

Voor data-overdracht is het dan ook nog prettig als je telefoon een wifi verbinding heeft, dan kun je er ook goedkoop mee internetten als er een wifi netwerk beschikbaar is.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Infrarood heb je niet nodig. Bijna niemand heeft dat meer. Bluetooth hebben bijna alle toestellen. Waarom? Omdat bleutooth veel sneller is, de afstand is groter en heeft meer mogelijkheden.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
jaa bluetooth is sneller dan invra rood. als je iets wilt verstuuren naar een andere mobiel gaat het het snels als hij het zelfde merk heeft.