wat is het verschil tussen een iPhone 4 en een iPod?

kan iemand me vertellen wat het verschil is tussen een iPhone en een iPod. Kun je er mee bellen, foto's maken, is de ene beter dan de ander en waarom en verder al het verschillend geneuzel. gaarne daar ff op te antwoorden =)
o ja, ik ga uit van de allernieuwste Apple Iphone 4 en allernieuwste Apple Ipod Touch.
prijs zal me niet veel uitmaken...

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Telefoons

Het beste antwoord

Ik het ga het wel een beetje kort houden.

De functionaliteiten die de iPhone wel biedt en de iPod Touch niet zijn:

-Een bel en sms functie
-(A)GPS
-Gyroscoop
-een 5 mp camera achter (ipv VGA)
-Digitaal kompas

Natuurlijk verschilt de prijs ook (dit zijn de instapmodellen)

iPod Touch 4 8GB: 229 euro
iPhone 4 16GB: 599 euro

Ik weet zeker dat er dingen ontbreken maar vul me dan aan.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De iphone heeft een halve gigabyte werkgeheugen, de ipod maar een kwart
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Oh ja, maar door de integratie van iOS, merk je geen snelheidsverschil tussen de twee.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
iPod touch 4 g heeft ook een gyroscoop
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja, je hebt gelijk. Ik dacht dat er alleen een bewegingssensor in zat maar dat zijn de oudere modellen.

Andere antwoorden (2)

Met een iPhone kun je bellen, facetimen, SMSsen enz.. dat kan met een iPod niet.. een iPod is meer gericht op muziek en apps...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
FaceTime kan je wel met een iPod touch doen, als je maar wifi verbinding hebt
Met een iPhone kun je bellen en sms'en gewoon zoals bij een gewone mobiel en een iPod touch is meer een soort mp3 speler met meer mogelijkheden zoals wifi maar dat zito ok op de iPhone met de iPod touch kun je wel video bellen maar niet sms'en en in een iPod touch kan ook geen sim kaartje en natuurlijk in een iPhone wel.