SIM-wachtwoord?

Mijn oude mobiel(samsung star) was in de wc gevallen! nu heb ik een oude lg. Ik probeer nu de oude mobiel van mijn zus(ook een samsung star) maar eerst geeft hij telefoonblokkering aan die weet ik. daarna pin die weet ik ook. Maar daarna moet ik een SIM-wachtwoord intoetsen ik heb al van alles geprobeerd maar ik heb echt geen idee wat het is?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Telefoons

Antwoorden (4)

blijkbaar is jouw telefoon niet simlockvrij.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Die Samsung Star is gewoon niet simlockvrij...
Voor een tientje bij de turk opgeheven als je het zou willen. Dus nee, we hebben geen idee wat het sim-wachtwoord is.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hij kan wel simlockvrij zijn hoor. Volgens mij heeft het daar niet mee te maken.
Ik heb op mijn samsung de mogelijkheid zelf een sim-wachtwoord in te stellen. Als je dan een andere simkaart in de telefoon stopt moet je dat wachtwoord ingeven. Dat is volgens mij om ervoor te zorgen dat een dief jouw telefoon niet kan gebruiken als hij een andere simkaart wil. Heeft jouw zusje dit ingesteld? Zo niet is het wachtwoord waarschijnlijk 0000 of 00000000.
Toen ik een andere simkaart in mijn telefoon stopte was het 00000000. Dat is volgens mij zo bij (bijna) alle Samsung telefoons.
Succes!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Sim-wachtwoord is een simlock...
Waarom denk je dan dat het SIM wachtwoord heet?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik denk dat het een wachtwoord is omdat je een code in moet voeren. Ik denk dat het een sim-wachtwoord is omdat je een code in moet voeren voor je sim.
In feite lock je je sim wel, maar dit is niet bedoeld als simlock van de fabriek die bijv. na 1 jaar vervalt. Dit is een lock waarbij jij er zelf voor kunt zorgen dat mensen niet zomaar bij de gegevens op je simkaart kunnen als ze hem in je telefoon stoppen (bijv. bij diefstal) Er zat mensen zijn die hetzelfde probleem hebben hebben, maar wél een simlockvrije telefoon. Dan hebben ze alleen een keer dat wachtwoord ingesteld en zijn dat vergeten.
Zie hier:
http://www.gsmhelpdesk.nl/forum/viewtopic.php?t=1584
http://www.goeievraag.nl/vraag/sim-wachtwoord-kraken-gsm-wachtwoord.75963 hier staat uitgelegd wat een sim wachtwoord is:
http://www.goeievraag.nl/vraag/sim-wachtwoord.110496
Klopt. Dit is geen simlock. Dit is een code die je kan instellen zodat er geen andere simkaarten geplaatst kan worden in de telefoon, tenzij je de code hebt. Dit kunnen de meeste telecom unlockers wel oplossen, soms moet er dan wel nieuwe software in de telefoon geladen worden.