Als er een aanbieding is voor een gratis mobiel, is die mobiel dan ook echt gratis?

er zijn wel eens aanbiedingen dat een mobiel gratis is, maar is dat ook zo?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Telefoons

Het beste antwoord

In combinatie met een abonnement is die telefoon dan ook echt gratis ja.
Houd er wel rekening mee dat je eenmalig aansluitkosten betaald, dit ligt tussen de 25 en 55 euro. Ook moet de contracthouder 18 jaar of ouder zijn.

De maandelijkse kosten van het abonnement zullen in vergelijking wel iets hoger liggen dan bij een abonnement zonder gratis telefoon.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Nee, dat is de reden dat sim only vaak maar 10 euro per maand is.
De prijs van de telefoon zit verwerkt in je maandelijkse kosten.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dan zit je wel aan een abonnement vast, een 2jarig abonnement, ..je betaald dan niet het toestel, maar wel het abonnement. Zo kom je snel aan het toestelprijs. Dat doen ze omdat je denkt: 'Hey, gratis.. met een abonnement'. Terwijl je hier wel aan vastzit.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nee er is helemaal niets gratis. Dat heet huurkoop. Je betaalt een basisbedrag per maand. Daarin zit de huur van het toestel bij. Als je boven de bundel belt is het dik kassa. Aan het einde van je contract heb je de huur volledig betaald en daarmee is het jouw toestel. Stel dat je middenin je contract wil of moet stoppen dan krijg je ook een flinke naheffing