Ik heb mijn C902 (mobiele telefoon) laten opsturen naar Teleplan via KPN voor reparatie, Die stuurde hem ongerepareerd maar beschadigd terug, wat nu?

Teleplan heeft dus niets gerepareerd, maar wel mijn toestel open gemaakt. Vervolgens werd er vochtschade geconstateerd en werd hij dus niet gerepareerd. Ze stuurde hem echter beschadigd terug. D.W.Z de achterkant (aluminium) is dusdanig verbogen dat er nog een stukje snoer uitsteekt en het klepje moeilijk dicht gaat. Wat kan ik nu doen? Ik heb niet getekend voor ontvangst, maar hem laten terug sturen voor reparatie. Ik vrees echter dat Teleplan hem weer terug stuurt en zegt dat er vochtschade is geconstateerd en dus geen garantie meer is, terwijl zij mijn toestel beschadigt hebben.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Telefoons

Antwoorden (3)

In dit soort gevallen kun je maar één ding doen: Een grote bek opzetten.
Dat doe met een aangetekende brief.
Daar vertel je in dat de diagnose van geconstateerde vochtschade onmogelijk kan kloppen, omdat de telefoon nooit nat is geweest, en dat het toestel onherstelbaar is beschadigd bij hun reparatiepoging.
Eis een nieuwe.
Niet bang zijn, gewoon eisen.
(Trouwens, heel veel garantiegevallen worden afgedaan als
'vochtschade'. Dat is echt een heel vervelende praktijk van die bedrijven, je kunt je er heel moeilijk tegen verweren)
AWM
14 jaar geleden
Zowiezo gaan zeuren: Telefonisch, per brief & eventueel in de winkel. Maak duidelijk dat jij een probleem hebt, en dat je wilt dat zij het oplossen.
Verder kan je er nu weinig aan doen, jij moet bewijzen dat zij het beschadigt hebben, en het lijkt me niet duur genoeg om een rechtzaak over te beginnen.

Tip voor de volgende keer: Als je iets afgeeft(in een winkel) vraag een ontvangstbewijs en zorg dat eventuele beschadigingen daarop staan, als er niets beschadigt is, laat je dat noteren. Als je hem opstuurt zorg dan dat je een bewijs hebt dat hij onbeschadigd was(foto). Zo sta je in je recht.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als dit binnen je garantieperiode valt. Dan wel binnen de periode van het lopende contract. Dan behoor je een nieuw toestel te krijgen als je huidige toestel niet gerepareerd kan worden...

Dus zoals Antwoordman al zei: Morgen bij opening van de KPN winkel direct een grote bek opzetten en dan een vervangend toestel vragen. Laat ze maar komen met dat nieuwe toestel...