Kan ik mijn telefoonnummer meenemen als deze op iemand anders zijn naam staat? (zie uitleg)

Ik heb nu een abonnement op mijn vaders naam (bij afsluiten 2 jaar geleden nog geen 18) kan ik dit nummer nu meenemen en bij een volgend abonnement op mijn naam laten zetten. Zodat de abonnementnemer veranderd maar het nummer niet.

KPN rekent nu bijvoorbeeld 44,- euro (excl btw) voor het overzetten van de contractant.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Telefoons
7.4K

Het beste antwoord

Bij Vodafone heb ik het abonnement op mijn dochters rekening laten zetten, (dat was haar wens). Als ze over 2 maanden 18 wordt, kan ze met behoud van haar nummer, het contract overzetten op haar naam. Ik ga ervan uit dat zoiets kosteloos gaat. (Ik moet daar wel bij aanwezig zijn). Deze structuur werd opgezet in een overeenkomst onder de noemer: BAN/BEN stuctuur
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Ja dat moet gewoon kunnen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ik had dit met telfort, ik was net geen 18 en door me ma dus een abonnement laten afsluiten, ik weet niet hoe het zit met wat je zegt over overzetten van de contractant maar in principe kun je geen nummerbehoud aanvragen over een abonnement dat dus niet op jouw naam staat.
Zelfde probleem, nieuw kaartje gekocht.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het kan wel, via een omweg. Het is een vrij lange procedure, maar ik heb hem ook doorlopen toen ik 18 werd en een eigen abonnement wilde afsluiten (i.p.v. op naam van moeder).

Wat je doet is eerst het abonnement wat nu op naam van je vader staat over laten zetten op jouw naam. Daarna kun je dat abonnement gewoon verlengen of een nieuw abonnement bij een andere provider afsluiten en je nummer over laten zetten.

Het best kun je even de klantenservice bellen van de provider.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Oeps, ik had even over deze regel heen gelezen: KPN rekent nu bijvoorbeeld 44,- euro (excl btw) voor het overzetten van de contractant. Je bedoelde dus eigenlijk of je het gratis kunt laten overzetten? Bij KPN dus helaas niet. Destijds bij Orange kostte het me ook 25 euro. KPN is een heel klantonvriendelijk bedrijf, dus ik vrees dat je die kosten zult moeten maken.