Kan je in het buitenland gratis internetten met een iphone abbonement ?

Voorgaande jaren kreeg ik een dikke factuur achter me aan, alhoewel ik alleen internette op wifi zones. Bv 3g kan ook niet ??

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Telefoons

Antwoorden (6)

3G in het buitenland kan echt goed geld kosten. Zet daarvoor in het buitenland, voordat je vertrekt, data roaming altijd uit. Zo ontstaan geen internet kosten door mail en andere apps die op de achtergrond voor traffic zorgen. Je kan dan alleen en prima internetten via WiFi.

Kostenloos in het buitenland via 3G/UMTS etc is alleen mogelijk als je een abonnement hebt, wat ook in het buitenland een 'gratis' flatrate biedt (en dat is zelden als prive persoon het geval).
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Met Internetten in het buitenland moet je altijd goed opletten. Contact maken met een WIFI punt in het buitenland betekent niet automatisch dat het Internet gratis is (kortom, soms wel en soms niet). Internet via 3G in het buitenland is nooit gratis. Vodafone biedt wel de mogelijkheid om voor 2 Euro per dag te Internetten in de meeste landen in Europa. Voor dat geld mag je maximaal 35 Mb aan data verbruiken. Of andere providers ook zo'n regeling hebben weet ik niet.

Toegevoegd na 1 minuut:
De 35 Mb is een limiet die per dag geldt. Elke dag opnieuw betaal je dus 2 Euro en elke dag opnieuw mag je 35 Mb downloaden. Als je je netjes aan de limiet houdt, kost een 10 daagse vakantie dus bijvoorbeeld 20 Euro.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nee dat kan niet. Je kan alleen overal ter wereld waar wifi is gratis op internet als deze niet beveiligd is of je weet het wachtwoord. Welk abonnement je ook hebt je kan niet gratis op internet in het buitenland.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Zoals de anderen al zeiden": zet je data roaming uit. Want ook als je niet internet maar je gsm zendt je gps gegevens uit, kost dat geld.
De allergoedkoopste manier om 3G te internetten in het buitenland is om (bijv. via Ebay) een simkaart van iemand te huren die een 3G abonnement heeft. Kosten bijv. in Griekenland 1 euro per dag.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Schakel 3 g en dataroamimg uit.
Dan kan je alleen op het internet als je wifi hebt.
Wanneer je geen draadloze verbinding hebt maar je instellingen zijn wel uit, dan komen er geen extra kosten bij als je safari ingaat
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
"Zet mobiel internet uit" wordt er door de providers opgegeven. Er zit op de meeste phones echter geen knop om dit of Roaming uit te zetten. Het lijkt erop dat de providers en de leveranciers van smartphones hun best doen om dit onduidelijk te houden. Ik heb dichtbij een wifi punt in één week al 59 euro verspeeld. Blijkbaar werkt mobiel internet toch. Misschien als wifi signaal te zwak is? Of gaat mailen altijd via mobiel internet en niet via wifi punt. Of moet je dit speciaal instellen?