Bestaan telefoonnummers die ze bijvoorbeeld in een soap laten zien echt? En wat gebeurt er als je dat nummer belt?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Telefoons
1.6K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Probeer het eens!

Het beste antwoord

Meestal zijn dat valse nummers. Maar niet altijd, soms gaat het gewoon mis (zoals Tomaat zei) maar soms doen ze het ook expres, zoals in de televisieserie 24 (met Jack Bauer weetjewel):

http://24.wikia.com/wiki/Fan_phone

Dit nummer werd voor meerdere telefoons gebruikt, wat qua verhaallijn heel erg niet klopte natuurlijk maar dat hebben niet heel veel kijkers gemerkt (ik in ieder geval niet, ik las het later bij toeval). Anyway, dat nummer kon je schijnbaar echt bellen en als je veel mazzel had kwam je op de set of soms zelfs bij de acteurs uit! Lees de wiki maar, dat is wel een leuk verhaal.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Waarschijnlijk niet, anders worden er een paar mensen heel erg boos. Het is wel eens fout gegaan zoals in de film Bruce Almighty waarin het nummer van God werd getoond.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ze gebruiken meestal een fictief kengetal
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het kengetal "555" welke door Hollywood veel wordt gebruikt is een fictief kengetal en speciaal voor de film industrie.

Toen Henk Wijngaard zijn liedje "sneeuwwitte bruidsjurk" uitbracht zong hij daarin in "telefoon 2604"
Diverse eigenaren van dit nr. werden toendertijd gek van de grapjassen die dit nummer uitprobeerden.