Wat is de beste mobiele senioren telefoon, waarbij sms de belangrijkste functie moet zijn?

Voor mijn moeder zoek ik een telefoon waarmee ze heel eenvoudig kan sms-en. Ze heeft nog nooit ge-smst en nauwelijks computer ervaring.

Ik heb het geprobeerd uit te leggen, maar zelfs 3x op de 'd' moeten drukken om de 'f' te krijgen is al lastig. Dus de telefoon moet simpel kunnen sms-en en bij voorkeur iets grotere letters/cijfers op het display laten zien dan normaal. Foto, internet en dat soort functies zijn totaal niet belangrijk. En ook 'mooi' doet er niet toe, al moet het wel handzaam zijn.

paulus811
13 jaar geleden
in: Telefoons
1.8K

Het beste antwoord

De Emporia speciaal voor senioren is hiervoor zeer goed:

http://www.caraudio.be/caraudio2005/producten/gsm/emporia/index.htm
13 jaar geleden
paulus811
13 jaar geleden
dank je fremar, maar alle telefoons in de link hebben de(mijns inziens) onhandige manier van sms-en waarbij je meerdere keren op dezelfde toets moet drukken om een letter te krijgen. Druk je te langzaam, dan krijg je de letter die je niet wilt 2x.
paulus811
13 jaar geleden
Dank je, het gaat waarschijnlijk een Emporia Elegance worden. Goeie tip!

Andere antwoorden (3)

Dan is het handigste om een telefoon met schuifbare toetsenbord te hebben, heel makkelijk om te smsen, heb ik ook altijd gehad
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het probleem begint al bij het bedienen van de telefoontoetsen. Dat is voor ouderen erg lastig. Dat kun je nooit oplossen omdat en geen enkele telefoon is met een volledig toetsenbord.
Dan moet je op zoek naar een telefoon met een los toetsenbord.
Fujitsu heeft er een op de markt gebracht in 2009. Maar dat werd destijds alleen uitgebracht in Japan. Misschien is het inmiddels ook hier verkrijgbaar, of heeft een ander merk het initiatief overgenomen.
Zie link (uit 2009)

http://tweakers.net/nieuws/63661/fujitsu-presenteert-mobieltje-met-afneembaar-qwerty-toetsenbord.html
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Er zijn verschillende mogelijkheden. KPN heeft deze http://bit.ly/fKymhg maar dat is wel met zo'n moeilijk toetsenbord (3xd=f)
Op deze site http://bit.ly/eS3xW5 staan meerdere modellen, maar ook allemaal dat lastige toetsenbord.
Hetzelfde verhaal bij http://www.seniorentelefoonwinkel.nl/ (onderste toestel)
Op http://www.telefoonsvoorsenioren.nl/ vind je de gsm's ook helemaal onderaan.

Hoe dan ook: er is geen een seniorentoestel met een apart qwerty toetsenbord. Daarvoor moet je inderdaad een gsm zoeken met zo'n aan de zijkant uit te schuiven toetsenbord, of je neemt er een met een aanraakscherm waarop een toetsenbord verschijnt. Maar die telefoons hebben weer zoveel extra mogelijkheden, dat het voor jouw moeder alleen maar moeilijker wordt.

Misschien dat zo'n groot display van een van de bovenstaande telefoons toch voldoende is. Als ze eenmaal het 3xd=f systeem snapt, is dat met zo'n groot toetsenbord ook goed te doen.

Succes.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
En vertel haar dat wanneer ze te vaak drukt, ze gewoon door moet gaan met drukken totdat de gewenste letter weer opnieuw verschijnt. Gebeurt mij ook wel eens.