Is het mogelijk om adsl en kabel naast elkaar te laten lopen van 2 verschillende providers?

Ik zou graag sneller internet willen via de kabel, me vader heeft nu een zakelijke email van xs4all. Als dan wilt overstappen dan verlies je ook je email en dat willen we niet. Iemand hier ervaring mee?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Telefoons

Antwoorden (5)

Kabel en adsl zijn zowieso 2 verschillende providers, als er zowel kabel als telefoonlijn in uw huis ligt werkt het
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je kunt gewoonweg niet je Xs4all account houden als je daar weggaat. Of ben je bang dat je je opgeslagen mailtjes verliest? In dat geval kun je een gratis Gmail account openen en al je mail doorsturen daarnaar.
Je bent wel even aan het 'klikken' om dat te bereiken, maar dan heb je een mailaccount dat niet afhankelijk is van je provider.
escape
13 jaar geleden
Ja het is wel mogelijk. Wel prijzig om een Abonnement te houden voor alleen mail. Maar je kunt gewoon kabel internet nemen naast je adsl verbinding. Je zou eventueel nog even kunnen kijken of er nog een goedkoper xs4all abonnement is dan jullie nu gebruiken ( met bv een iets lagere snelheid) om de kosten nog een beetje te kunnen drukken, mocht je er een snelle kabel verbinding bij nemen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je kan gewoon zonder problemen gebruik maken van kabel en koper. Technisch is het zelfs mogelijk om 2 2x koper binnen te laten komen en op je ISRA-punt in de meterkast te verdelen, maar dat is je vraag niet.

Omdat je gebruik maakt van 2 verschillende manieren om internet in huis te krijgen hoef je je dus geen zorgen te maken. Om verwisseling van de verbindingen te voorkomen hoeft de verbinding over de telefoonlijn dan ook helemaal niet meer te gebruiken en kun je dat modem weglaten.

Wel raad ik je aan om de kosten te drukken door het meest eenvoudige abonnement van XS4all te nemen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je kunt bij XS4ALL je mail behouden door een pack te nemen. Dit is een abonnement zonder ADSL/andere dienst.
XS4ALL kan dit direct voor je regelen als je opzegt. Je mail blijft dan behouden alleen je hebt geen internet meer. Je kan dan ook gebruik blijven maken van VOIP en andere standaard diensten (gratis virusscanner e.d.)
Bronnen: