De batterij van mijn nieuwe mobiel gaat erg snel leeg. Er staat dat 50% op gaat aan verbruik door de mobiele radio. Wat wordt hiermee bedoeld?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Telefoons

Antwoorden (3)

dat is de antenne van je telefoon, dus door bellen (GSM) of het gebruik van internet GPRS, G of 3G. Het heeft niks te maken met je fm-radio of dergelijke, maar met mobiele radio word bedoeld dus je antenne.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als jij je telefoon de hele dag aan hebt, omdat je naar de radio luisterd, kan het zijn dat daarom je batterij sneller leeg gaat. Als ik dat doe, heb ik het tenminste ook.

Je radiootje verbruikt meer energie. Doe hem maar eens een dag niet aan, of paar dagen. Je zal zien hoe lang hij mee gaat.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat betekent dat exact de helft opgaat aan radiogebruik. Als het je belemmert in je telefoonbeleving kun je overwegen een externe mobiele radio te kopen.