Telefoonabonnement stilzwijgend verlengen, mag dat?

Ik vind dat ik mij abonnement op einddatum zou mogen ontbinden, zonder rekening te houden met een maand opzegtermijn. T-mobile zegt dat ik altijd rekening moet houden met een maand opzegtermijn. Mag dat?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Telefoons

Antwoorden (4)

Je hebt gebruiksvoorwaarden. Daar staat het in, en ga er maar van uit dat T-mobile ze beter heeft gelezen dan jij. Een maand opzegtermijn is ook niet onredelijk, omdat zij technisch ook wat dingen moeten doen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
In 9 van de 10 telefoon abonnementen geldt de volgende regel: opzeggen kan altijd...maar ( zie voorwaarden van Uw abo...) Als U van plan bent,om bij het bedrijf,waar U destijds Uw toestel ophaalde + het bijbehorende contract tekende,is het vrijwel altijd mogelijk om zelfs 3 maanden vóór de einddatum abo contract een nieuwe keuze te maken !
Het mag dus wel,maar niet altijd.

Groet:Zoekertje
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Oplossing: bij afsluiten abo direkt opzeggen. Dit op overeenkomst vermelden. Evt via aangetekend schrijven herbevestigen. Zowel jij als provider weten dan dat de overeenkomst een max duur heeft van 1 of 2 jaar. Wel zelf voor deze datum een nieuwe overeenkomst sluiten ivm nummerbehoud.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ehm... de vraag was: mag dit?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja, je moet nl uiterlijk 3 maanden voor beëindiging opzeggen. Er staat niets in je overeenkomst dat dit niet eerder mag gebeuren.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik bedoel: de oorspronkelijke vraag was: mag de telefoonprovider die termijn van een maand stellen. Vraagsteller vindt dat hij zich daar niet aan hoeft te houden.
Jouw tip is prima, maar niet een antwoord op deze vraag.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Feitelijk gaat het hier om de 'algemene voorwaarden' waar je bij het aangaan van een overeenkomst voor tekent. Dus bindend.
Ja dat mogen ze helaas. De voorwaarden zijn van tevoren bekend gemaakt en tijdens aanschaf ben je daar (misschien onbewust)mee akkoord gegaan. Het deugt natuurlijk van geen kanten ben ik met je eens, maar ze kunnen zo hun eigen voorwaarden stellen.