Ik zit met 5 abo's van 2 jaar opgescheept, ik heb ze onder zware druk afgesloten. Wat moet ik doen?

Hallo, ik heb een tijd geleden onder druk 5 2-jarige telefoon abo's afgesloten. Diegene die me onder druk heeft gezet is er van door gegaan met 5 peperdure telefoons, en heeft mij met hoge rekeningen laten zitten, die ik allemaal betaald heb. De telefoon maatschappijen wouden helemaal niets voor me doen. Ik heb aangifte gedaan, maar dat heeft ook weinig nut gehad blijkt. Ik vraag dus hierbij om hulp en steun , want ik weet mij geen raad.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Telefoons

Antwoorden (5)

Als de abo's op jouw naam staan, dan moet je ze onmiddellijk opzeggen en wel aangetekend!
Als het mogelijk is kun je soms een simkaarblokkering aanvragen.

Daarnaast moet je de provider een uitgebreide brief schrijven waarin je uitlegt wat er is gebeurd. Vermeldt daarbij dat je aangifte hebt gedaan. Doe er een kopie van de aangifte bij.

Toegevoegd na 3 minuten:
Oh en vermeldt in je brief dat je de betaling per direct stopt omdat je het niet kan opbrengen. Betaal niet meer, dan zal na een tijd het abonnement geblokkeerd worden.

Als dit allemaal niets uithaalt, dan zul je toch naar de rechter moeten.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Meschien even kijken na da uitzending can kassa van vorgeweek of de week daarvoor ging het daar ook over
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
In het burgerlijk wetboek staat een artikel dat een overeenkomst met bedreiging in het spel als vernietigbaar
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een koopovereenkomst op basis van bedreiging of chantage of iets dergelijks is vernietigbaar.
Ga eens langs bij het juridisch loket of een rechtswinkel en neem een advocaat in de arm. Laat je adviseren hierover want je staat in je recht!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als je bedreiging of misbruik van omstandigheden kan bewijzen, kortom als je kan bewijzen dat je onder hevige druk stond, dan kan je de overeenkomsten door de rechter laten vernietigen. Vernietiging heeft terugwerkende kracht, dus zullen de telefoonmaatschappijen alles terug moeten betalen.