Wat is een goede mobiele telefoon voor een vrouw van 66 jaar?

Ze kan niet goed omgaan met de nieuwste snufjes. Ik heb ook geen zin om 3 uur te gaan zitten om dat ding te gaan uitleggen. Ze is dus echt een leek op het gebied van technologie.

Toegevoegd na 1 minuut:
Het liefst simlock vrij, niet te duur. Een must is dat het prepaid is. (graag nummerbehoud)

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Telefoons
1K

Antwoorden (7)

Een Nokia telefoon werkt heel simpel en alle opties zitten overzichtelijk.
Voor simlock vrij en nummerbehoud en dergelijke moet je even in de winkel navragen wat de mogelijkheden zijn, maar met een simpele Nokia ben je zo klaar voor ongeveer 50-70 euro denk ik.
13 jaar geleden
Cryofiel
13 jaar geleden
Test wel of ze de toetsenblokkade eraf kan halen. Het tweede knopje dat je daarvoor moet indrukken zit linksonder, vlak bij de hoek, en het is een nogal klein knopje. Daarbij moet je timing ook nog eens perfect zijn. Veel ouderen hebben daar de grootste moeite mee, temeer daar ze de aanwijzingen op het schermpje nauwelijks kunnen lezen.
Er zijn speciale toestellen op de markt die gemaakt zijn voor deze doelgroep; alleen bellen, dus geen extra zaken en grotere toetsen voor de duidelijkheid. De winkel heeft ze op voorraad ook prepaid
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Consumentengids van juni 2010: beste mobiele telefoons voor ouderen. Vanaf blz. 42
Beste koop: Amplicon PowerTel M5010 voor € 90,-

Succes!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Voor oudere mensen vind ik zelf de Nokia een goede telefoon. Niet te veel luxe dingen erop, dat maakt de prijs ook duur. Dus niet te veel nieuwe snufjes zoals je zelf zegt.
Wat denk je bijvoorbeeld van de Nokia 6111 of de Nokia 3100.
Dit zijn natuurlijk maar een paar tips. Ik neem aan dat je bedoeld met niet de nieuwste snufjes, gewoon dat men moet kunnen bellen, sms'en, eventueel het maken van foto's, maar verder geen overbodige luxe.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Voor mijn moeder heb ik in 2010 bij Blokker een toestelletje van het merk Sagem gekocht met een prepaid kaart van Hi; ''t is 'n heel makkelijk dingetje. Ik geloof dat ik deze rond de € 25,- kostte met een gratis beltegoed van € 10,-. Regelmatig zie je bij Blokker of bij 't Kruidvat dergelijke goedkope aanbiedingen. Succes ermee!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
wat dacht je van zo iets??
https://www.ouderenwinkel.nl/images/sl330webshop1.jpg
ze zijn overal te bestellen ( googel op senioren telefoon )
ook kijkshop heeft ze wel. je kan er mee bellen, hebben een telefoonboek en dat was het wel....meer hoef je er toch niet mee?
suc6!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nog 1 dan; de emporia elegance te koop bij t-mobile voor 90 euro is simlock vrij en nr behoud is ook een optie super! Heeft ook grotere knopjes en je kan er nog net mee sms'en :) succes!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dacht ik eigenlijk ook.. Goede opties en inhoudelijk maar ja... Thx