Hoe kan ik zoveel data verbruikt hebben?

Ik heb onbeperkt internet van Telfort op mijn gsm. Thuis internet ik via mijn WiFi en verbruik ik geen data van mijn gsm abonnement. Op mijn werk in de pauze zet ik ff het internet aan om mail te checken en daarna zet ik het internet weer uit. Ik heb vanaf het begin de app geïnstalleerd van call meter ng om in de gaten te kunnen houden hoeveel ik verbruik. Gemiddeld zit ik per maand tussen de 200 en 500 mb. Best redelijk dus. Vanmorgen kijk ik ff en zit ik op de 10 g! Hoe kan dit zomaar en krijg ik nou een gepeperde rekening? Ik ben er best van geschrokken.. Wie kan me geruststellen?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Telefoons
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ik zit ook bij telfort,
het is onbeperkt internet je betaalt dus altijd een bepaald bedrag. bij mij 10 euro
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wat is de datalimiet bij telfort dan?

Antwoorden (3)

Bel even telfort en vraag wat er aan de hand kan zijn! Vraag ook om een coulance regeling om wat van je geld/bundel terug te zien.

Heb je notifications en email soms aanstaan? Worden alle applicaties wel netjes afgesloten ? (smartphones)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik sluit na gebruik altijd het netwerk af.. Ik snap er niks van..
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Belangrijk is zoals Paulost dat je Telfort even belt, het kan ook dat jou app het fout heeft. Het hangt er ook vanaf wat voor smartphone je hebt en hoe kwetsbaar deze is voor kwaadwillende apps. (Appstore van Apple is over het algemeen veilig omdat deze apps worden gecheckt, android apps worden niet gecheckt over het algemeen)
onbeperkt betekend ook echt: onbeperkt.

Als je provider vind dat je het te bot maakt wordt je daar eerst wel voor gewaarschuwd, mij werd verteld dat je dan wel de hele dag door youtube filmpjes moet kijken en dat zelfs dan het allemaal nog wel meevalt.

10gyg is inderdaad best behoorlijk, neem gewoon even contact op met je provider. en hoe betrouwbaar is die app eigenlijk?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Waar staat dat je 10 gig gebruikt hebt?

Als dit op je telefoon staat, dan is dit waarschijnlijk inclusief het gebruik van wifi.

10 gig is wel heel erg veel, dat is bijna onmogelijk, een rekensommetje:

3g is gemiddeld zo'n 100kb/s, dit is 0,1mb/s

Jij zou dan 10000mb verbruikt hebben, dat is 100000 seconden aaneengesloten downloaden (dus niet browsen/internetten, maar alleen downloaden)

1000000/60=16.666 minuten
16.666/60= 277 uur
277/24= 11,5 dagen non-stop downloaden.

Dat kan nooit...... op een gsm.