Iemand probeert mij een fax te zenden , over de gewone telefoonlijn. Ik heb geen fax. Wat kan ik doen om het gebel te laten stoppen ?

Fax blijft automatisch proberen. Ik hoor als ik opneem alleen een pieptoon , tuut..... tuut..... tuut.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Telefoons
2.7K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als je geen gehijg hoort is het idd een fax.. Stopt die niet met het proberen te verzenden van die fax als je een lange tijd in gesprek bent?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hahah ik ben nog steeds wakker . Nee de fax blijft proberen en ik moet bereikbaar blijven. Anders had ik die @#$% telefoon al lang de stekker uitgetrokken.

Het beste antwoord

ik heb er even over moeten denken maar volgens mij heb ik de oplossing.
schakel je telefoon door naar een een fax van iemand die je kent of op werk oid.volgens mij was dat met *31 maar dat weet ik niet zeker(anders wagen we er even een vraagje aan op gv)dan komt de fax daar aan bel naar de persoon waar de fax is aangekomen of ees hem op je werk.Misschien staat er in de fax een bedrijfsnaam oid waar mee je het telefoon nummer kunt achterhalen er staat iig het nr van de waar de fax vandaan gezonden is in fax dat nr terug met de mededeling da je geen fax hebt en klaar is kees.
optie 2 is een fax aansluiten maar niet erg realisties.
veel succes
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Prima idee. Ik zal het nu even proberen want ik heb een fax op mijn werk. +
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Doorschakelen doe je zo:
*21*telefoonnummer#
Waar telefoonnummer staat tik je de tien cijfers van het nummer in waar je naartoe wilt doorschakelen.
Om de doorschakeling er weer af te krijgen tik je alleen #21# in.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
het is iets anders gegaan. Op een gegeven moment heb ik de oproep weggedrukt. Het was een doorgeschakelde telefoon ( dus vast nummer naar mobiel doorgeschakeld) . De voicemail heeft de fax toen opgenomen , de fax van verzender was ervan overtuigd dat de fax was verstuurd, en daarna kon ik de fax doorzenden naar een faxnummer dat ik kende.
Jouw antwoord gaf een prima alternatief voor deze narigheid ( 's nachts nog wel !)

Andere antwoorden (2)

Kan je het nummer van degene die faxt zien? Tik het dan bij Google in. Waarschijnlijk komt er wel een naam tevoorschijn met een eventueel tel nummer wat je dan kan bellen. Lukt dit niet bel dan KPN (of bij wie je vaste lijn zit) en vraag of zij actie kunnen ondernemen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
nee helaas geen nummerherkenning op de telefoon.
Je moet de hoorn van je telefoon er niet opleggen. Opnemen en laten piepen en ratelen.
De verzendende fax registreert dan een fout en geeft op het apparaat / of computer als hij vanaf een computer verzonden wordt, aan dat er geen verzending mogelijk is. Dan stopt dus ook het automatisch bellen.
Vroeger hadden we last van reclamefaxen, dan plakten we een paar zwarte vellen in een loop aan elkaar en lieten die continue terugfaxen. Lachen want dan was bij de ontvangende partij zo de toner op of het apparaat werd oververhit.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
haha net goed voor die reclame mensen +
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Goed geantwoord . het is nog wat anders gegaan. Op een gegeven moment heb ik de oproep weggedrukt. Voicemail van KPN heeft het faxbericht toen opgenomen . Daarna kon ik de fax doorsturen naar een ander nummer . Leve de KPN!