Wat gebeurt er als je een sms verstuurt naar een vast nummer?

Ik zag naderhand pas,dat betrokkene geen mobielnummer had, maar een vaste aansluiting.
Ik heb mijn sms dus verzonden naar een vast nummer.
Krijgt betrokkene dan op zijn vaste aansluiting een signaal, dat er een bericht naar hem verstuurd is?
Graag jullie reactie. Alvast hartelijk bedankt. Met vriendelijke groet Plato

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Telefoons
30.5K

Het beste antwoord

Diegene krijgt een telefoontje en dan wordt de tekst van de sms door een computer opgelezen.

Toegevoegd na 2 minuten:
Heeft met sommige woorden best een grappig effect :-)
Er wordt trouwens een aantal pogingen tot bellen gedaan, de telefoon gaat een aantal keer af. Als er niet wordt opgenomen proberen ze het, volgens mij, elk uur opnieuw.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
klopt, dat heb ik een keer per ongeluk gedaan, sms naar vast nummer sturen ipv mob, maar dat was wel over gekomen, wordt door een computer stem voor gelezen!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja haha! Dat klinkt zo grappig. Alhoewel het niet altijd lukt.
capthavoc
13 jaar geleden
hee weer wat nieuws geleerd +
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik heb wel eens zo'n sms gekregen. Doorgaans was er geen touw aan vast te knopen.

Andere antwoorden (3)

Als je in de instellingen van je vaste lijntoestel het nummer van de sms centrale instelt kan je ook smsjes ontvangen.Dit is een van de mogelijkheden .Er zijn ook toestellen waar je niets hoeft te doen om smsjes te ontvangen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Regelmatig ontvangen.
Je neemt op en zegt je naam. Dan moet je heel goed luisteren want dan hoor je: u heeft en sms bericht ontvangen van nummer.....
En dan wordt het met zo'n mechanische stem voorgelezen. Vaak nog met klemtóón verkeerd. Grappig. Als je niet thuis bent wordt het nogmaals geprobeerd op een volgend tijdstip.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Bij mij thuis kan je op de vaste telefoon smssen.
Die kunnen wij dan zelf lezen en beantwoorden.

Maar dan moet je wel zeker weten dat die (vaste)telefoon die functie heeft.