Ik heb nog geen abon voor internet op blackberry. Toch loopt mn abonnementsgeld en mb verbruik hard op zonder dat ik internet gebruik. Hoe kan dit?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Telefoons

Antwoorden (3)

Heb je deze BB wel nieuw gekocht dan? Want...een gebruikte BB heeft idd data verbruik. Heb je er nu tijdelijk een prepaid kaart in en wordt die leeg gehaald? Het is nl zo dat je een BB optimaal kunt gebruiken als een speciaal internet abonnement is ingesteld. Hiermee kan je bv pingen, maar je hebt ook speciaal emailadres. Hiermee maak je ook direct contact om de BB als routeplanner (navigatie) te gebruiken. Als je een gebruikte BB hebt gekocht is de kans groot dat er dus data van de vorige gebruiker op staat. Dat de pictogram er niet staat, wil niet zeggen dat het programma niet automatisch wordt gebruikt door de BB.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De bb maakt steeds verbinding met internet, dit kun je bij instellingen wel uit zetten.
opties>mobielnetwerk> gegevensservices en while roaming uitzetten.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als je een keer op de blackberry knop drukt dan kom je in een menu met allerlei dingen als het goed is. Als je dan helemaal naar onder scrolt, dan zie je daar ergens "opties" staan. Dat moet je openen en dan zie je een lijst met allerlei dingen. Er staat dan ook ergens "gegevensstroom". Dat moet je uit zetten en dan kun je geen data meer verbruiken, maar je kan dan nog wel gewoon bellen enz.