Voordelen en nadelen van de HTC smart phone.

Ik zit er aan te denken de HTC smart phone te kopen. Deze dus:
http://www.belsimpel.nl/HTC/HTC-Smart-Smoked-Grey?utm_source=1004&utm_medium=1&utm_source=1004&utm_medium=1&utm_campaign=1004&utm_content=d&cntd=1

Nou lees ik op internet aantal reacties van mensen die zeggen dat de telefoon op den duur heel sloom word.. Iemand ervaring??

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Telefoons
1.3K

Het beste antwoord

Het allergrootste probleem met de HTC Smart is dat 'ie eigenlijk helemaal niet zo smart is. Het is vlees nog vis. De vraagprijs voor dit toestel is ook best aan de dure kant.

Reden waarom het toestel bijna op elke review-site door gebruikers wordt afekraakt, is dat het om een telefoon gaat waarop geen 'universeel' besturingssysteem draait.
Android, Symbian en Ios zijn dat allemaal wel en dit zijn ook al gevestigde en bewezen interfaces voor telefoons. Hier wordt dan ook massaal software voor geschreven.

De grootste toegevoegde waarde hiervan is dat je je telefoon kunt blijven updaten en uitbreiden met bijvoorbeeld spelletjes maar ook met nuttige applicaties.

Jouw Htc Smart maakt gebruik van een door de fabrikant zelf geschreven interface. Géén windows mobile zoals eerder werd aangegeven maar een specifiek voor deze telefoon gemaakt besturingssysteem. Dit houdt in de praktijk in dat er na de release geen software meer wordt bijgemaakt en dat je telefoon meteen ook z'n houdbaarheid heeft verloren.

Tel daar nog bij op dat deze interface in de smart geen goed geheugenbeheer heeft omdat 'ie alle lopende applicaties niet afsluit waardoor de telefoon door de dag heen traag als dikke modder wordt, maar waardoor ook de accu amper een dag meegaat.

Vergelijk jouw keuze dan bijvoorbeeld eens met bijvoorbeeld een LG optimus. Deze telefoon is op jouw site ongeveer 25 euro duurder, maar daar staat tegenover dat de telefoon een stuk sneller is, op een algemeen bekend besturingssysteem draait (Android), een betere camera heeft, en je er veel meer apps op kunt downloaden. Ook beschikt de optimus over wifi en gps.

De link van de Optimus staat op bron 1,
De review van de LG optimus staat op bron 2,
En de review van de smart staat op bron 3.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Ik heb hem gehad.
Ik had hem genomen omdat er windows mobile opzat, en ik dacht, ok, ik heb ervaring met windows, dus die telefoon zal een makkie zijn. Maar dat viel wel tegen. Ik vind het moeilijker als Android.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik heb een HTC Legend, nu ongeveer een half jaar. Ik merk inderdaad dat hij slomer is geworden, in ieder geval met typen. Qua pagina's laden of internet of wat dan ook valt het mee.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
HTC... super!! Windows mobile.... niet zo super... HTC draaiend op android, supercombi.... geloof me windows, you'll regret it... geen apps (heel slecht) denk s aan n HTC Desire of desire z of HD... succes
Nikita