kun je een onbekend telefoonnummer achterhalen?

sorry moderatieteam ik weet dat deze vraag al gesteld is maar dit is een ander deel ervan hoop dat jullie hiervoor begrip hebben.alvast bedankt.
het is raar altijd het `s avonds belt iemand met een onbekend nummer mij ik zeg dan hallo maar wat ik ook zeg aan de andere kant blijft het stil en het maakt ook niet uit hoelang ik aan de lijn blijf diegene hangt niet op is dit misschien zoiets dat ze willen kijken of ik thuis ben en dan inbreken of zoiets als ik trouwens ook in mij telefoon bij ontvangen oproepen kijk staat er niks terwijl als normaal iemand mij belt met een onbekend nummer staat er wel iets

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Telefoons
5.4K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik zou wel typen met leestekens. Een verkeerde spelling, oké, maar een heel verhaal zonder leestekens leest heel moeilijk.

Het beste antwoord

staat je telefoon op toetsenbord lock? ik heb wel eens gelezen dat er soms een functie op een telefoon zit dat je zelf de telefoon over kan laten gaan, en als je per ongeluk dus op iets drukt dat je dat dus doet.

dit was voor die persoon de oplossing (vandaar ook dat je het dan niet terugziet in je logboek.)
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Klopt, dat was met Ietjeuh!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dit is vaak een knopje aan de zijkant. Als je deze ingedrukt houdt, gaat de telefoon af. Dit is een 'neppe oproep', welke je kunt gebruiken als je in een benarde situatie zit of als je onder een gesprek uit wilt komen of iets dergelijks. Vind het een beetje een onbenullige functie, maar sommige fabrikanten vinden het kennelijk erg belangrijk.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
dit was het inderdaad bedankt

Andere antwoorden (7)

nee, Maar als je continue wordt lastiggevallen kun je wel het nummer wat jou belt laten blokkeren zodat ze je niet meer kunnen bellen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
dan moet je je telefoonprovider (kpn, ziggo, tele2 enz) bellen en zij kunnen je verder helpen.
JA dat kan.
Alleen ik weet dat het bij KPN kan.

Je moet minstens 10 keer opschrijven wanneer en hoelaat je gebeld wordt .
Mijn dochter heeft dat ook gehad, toen belde ik KPN op en die zei dat we elke keer als ze gebeld wordt op moest schrijven hoelaat en op welke dagen ze gebeld wordt.

En dat dan moest opgeven aan KPN via een site van hun.
EN dan kunnen hun achter halen wie het is en krijgen ze een waarschuwing.

En als ze doorgaan worden ze geblokkeerd.

Ik begreep alleen niet of ze helemaal geblokkeerd worden of alleen naar ons nr geblokkeerd wordt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
klopt
Sommigen gebruiken nummeronderdrukking en dan is het telefoonnummer niet te achterhalen.

Toegevoegd na 1 minuut:
Dat gebeurt ook als je via een programma als skype belt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als het op een mobiele telefoon is en het is elke avond op dezelfde tijd: Je hebt waarschijnlijk een nep-oproep ingesteld staan op je telefoon. Dit kun je oplossen door de nep-oproep uit te schakelen.
Mijn dochter had dit ook en vond het erg eng, totdat bleek dat ze het zelf per ongeluk had ingesteld. Op haar telefoon kon je het bij 'opties' ook weer uitschakelen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
nee dit is het niet een keer was het zelfs om 4 uur `s nachts
Als het om je mobieltje gaat is het misschien aan te raden om een nieuwe simkaart te nemen met een nieuw nummer.
Je kan ook (uit)proberen bij de instellingen van je mobieltje terug te gaan naar de fabrieksinstellingen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Heb ik ook wel eens gehad.
En af en toe kon ik op de achtergrond geluiden horen en vandaar uit kon ik opmaken dat het een callcenter was .
Zullen dan wel per ongeluk jou nummer hebben ingetoetst

Toegevoegd na 3 minuten:
Maar het is heel moeilijk om het nummer te achterhalen .
Heb geduld het houd vanzelf op .
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
sterredag
13 jaar geleden
en bellen niet om 4 uur snachts
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Teun dat hoeft niet persé.Het kan makkelijk een bekende van jou zijn en belde die zijn telefoon niet gelockt heeft.En dan kan er bij het toestel gewoon een knop ingedrukt worden waarmee deze het laatste nummer gaat bellen.En dit gebeurt soms onbewust als men iets bij de telefoon in dezelfde zak stopt.Ik heb dit in het verleden ook wel eens met aannemers gehad bij mijn werkgever.
ik werd ook regelmatig gebeld Ik bel via XS 4 all .Nummer was niet terug te vinden bij selfcare inkomende gesprekken .Na ruggespraak met helpdesk xs4all mijn fritzbox modem gereset De oorzaak zou liggen dat mijn modem het eigen nummer kiest