Als je iemand mobiel belt als die bijv. Naast je zit, bel je dan echt over de satteliet?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Telefoons

Het beste antwoord

Is een groot misverstand dat je met je GSM via satellieten belt.
Je belt gewoon via al die telefoonmasten die wereldweid opgesteld staan.
Pas als je een dure satelliettelefoon hebt bel je daarmee. Voordeel satelliettelefoon: je hebt ook bereik als je buiten bereik telefoonmasten bent, bv op zee, op de polen, in jungle e.d.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Alleen als een van jullie over een satelliettelefoon belt. Met je GSM bel je gewoon via telefoonmasten. Met een satelliettelefoon bellen is niet goedkoop.