Wat zijn redenen om een telefoonverzekering NIET te nemen?

Om die opdringerige verkopers tegen te gaan.

13 jaar geleden
in: Telefoons
Kimath
13 jaar geleden
Ik koop alleen van die goedkope telefoons, dat is het niet eens waard om te verzekeren :p

Het beste antwoord

De beste reden is, omdat je vindt dat je alleen die dingen moet verzekeren die je financieel niet kunt dragen. Een verzekering voor je auto, inboedel, huis, of aansprakelijkheid moet je eigenlijk hebben, omdat als je pech hebt, zonder verzekering zwaar in de financiele problemen komt.

Bij fiets, telefoon, begrafenis, tandarts, extra garantie, en al die kleine verzekeringetjes, ga je betalen voor iets wat je niet nodig hebt.

Overigens vind ik het helemaal niet nodig om goede redenen te hebben, om opdringende verkopers tegen te gaan. Ik begrijp je wel, maar in principe is "NEE" meer dan genoeg. Een verkoper heeft er niks mee te maken, waarom jij wèl of niet iets wilt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (7)

Voor mij het feit dat ik genoegen neem met de gewone fabrieksgarantie.

Eigenlijk zijn er maar een paar gevallen waarvoor zo'n verzekering handig kan zijn, welke niet gedekt worden door de wettelijke garantieregeling op een telefoon.

De verkoper maakt een leuke provisie wanneer hij jou naast je abonnement ook meteen een verzekering verkoopt. Ze zullen het dan ook zo voordelig mogelijk brengen en er alles aan doen om je te overtuigen dat de gewone garantie eigenlijk niets voorstelt en dat je gek bent wanneer je het aanbod van de verzekering afslaat.

En dan nog, wil je überhaupt wat aan die verzekering hebben, dan moet je vaak de meest uitgebreide polis hebben afgesloten anders valt je defect vaak nog nét buiten de clausule.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik zeg altijd, en hwt klinkt heeeel raar ik weet het: "het is een gebruiksvoorwerp en als hij echt stuk gaat koop ik wel een nieuwe.". Dat snoert ze de mond meestal wel.

Toegevoegd na 9 uur:
Hwt = het
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik zeg altijd zo snel mogelijk 'ik verander niks'.
Dan sputteren ze altijd tegen (dat staat ook in hun antwoordenboom). Ze zullen bijv. zeggen 'U bent wel zeker van uw zaak?' of ze stellen een andere vraag. Op die vraag dan NIET in gaan en zeggen dat u al nee heeft gezegd, dan groeten en direct ophangen.
Als je binnen 30 seconden dan nog een keer wordt gebeld, is 't dezelfde aso. Als je zin hebt neem je op en als 't dezelfde knuppel is, zeg je dat je een klacht indient omdat je op www.bel-me-niet.nl ingeschreven staat.
En dan NIET luisteren naar wat ze zeggen maar ophangen.

Toegevoegd na 4 uur:
Ik dacht dat je het aansmeren van een (willekeurig) produkt via de telefoon bedoelde. Als je echt je aan-te-schaffen telefoon bedoelde: er is geen reden om met die opdringerige in discussie te gaan. Gewoon niet erbij nemen, klaar. Als ze door blijven janken, stap je gewoon naar een andere winkel. Winkels met telefoons zat.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik dacht dat je het aansmeren van een (willekeurig) produkt via de telefoon bedoelde. Als je echt je aan-te-schaffen telefoon bedoelde: er is geen reden om met die opdringerige in discussie te gaan. Gewoon niet erbij nemen, klaar. Als ze door blijven janken, stap je gewoon naar een andere winkel. Winkels met telefoons zat.
ik heb mijn oude mobiel als reserve.
en over 2 jaar haal ik wel weer gratis een nieuwe telefoon als ik mijn abonnement verleng.

fijne dag nog :P
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Omdat de verkopers zo hun stinkende best doen kun je concluderen dat zij en de verkopende maatschappij er beter van worden en jij niet.
Vraag maar eens hoeveel provisie ze krijgen. Dat willen ze je niet laten weten.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je hoeft geen reden te geven.
Sterker nog, dat kun je beter niet doen. Elke reden die jij kan geven hebben de verkopers al eerder gehoord en hebben ze een 'goed' tegen argument op.

Het feit dat jij nee zegt is genoeg.

"Nee ik wil geen telefoonverzekering."
- "Als hij stuk gaat dan heb je wel een probleem."
"Nee ik wil geen telefoonverzekering."
-"blabla argument voor"
"Nee ik wil geen telefoonverzekering."

Hoe meer je probeert te argumenteren hoe moeilijker je het maakt voor jezelf. Het is jouw geld, jouw telefoon, jouw keuze. Ongeacht wat de verkoper daarvan vindt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Om die opdringerige verkopers tegen te gaan?

Dan is de beste reden:

"Omdat ik gewoon geen telefoonverzekering wil. Nee. Nee. Nee."

In het script van die verkopers staan alle andere redenen waarom je geen telefoonverzekering zou kunnen willen, met een 'slim' tegenargument erbij. Daar ga je het nooit op winnen. Het mooie is dat je ook niet hoeft te winnen, jij beslist uiteindelijk.

De reden waar een verkoper niets tegen in kan brengen, is dat je gewoon niet wílt. Klaar uit, punt, einde discussie. De drie keer nee die ik erachter zet zijn half een grapje omdat ik weet hoe vooral telefonische verkoop werkt. De jongens en meisjes in de telefooncentrales hebben strikte instructies om de eerste en de tweede keer dat de klant nee zegt te negeren, en het pas bij de derder keer op te geven.

Nog één die goed werkt:

"Nee, ik wil geen telefoonverzekering."
- "Mag ik vragen waarom niet?"
"Nee, dat mag je niet vragen."

Pats, alle overtuigingstechnieken zijn uit de handen van de verkoper geslagen. In zeldzame gevallen proberen ze het nog met:

- "Ik wil u graag wat vertellen over..."
"Nee, dat mag je ook niet. Goededag."

Vergeet tot slot niet: die verkopers spelen in op jouw ingebakken/ingesleten beleefdheid. Maar denk er eens over na. Je bent een vrij mens. Je telefoon mag je gewoon neerleggen, ook al laat de ander je het gesprek niet netjes afsluiten. Je voordeur mag je gewoon dicht doen. Op straat mag je gewoon weglopen. Als de verkoper onbeleefd opdringerig en vasthouderig is, ben je geen beleefdheid terug verschuldigd.