Welke mobiel heeft een groot ontvangst van de provider?

Op dit moment woon ik ergens waar ik heel weinig bereik heb met mijn lg arena van Vodafone. ik heb in een andere vraag al gevraagd of het mogelijk was of ik een nieuwe simlockvrije gsm kon kopen en daar het simkaartje in kon doen, en dan kon. daarom wil ik nu graag weten welke mobiel veel bereik heeft van vodafone.
zijn er eigenlijk wel echt gsm's met een groot bereikgehalte?

het liefst koop ik een blackberry, heeft iemand hier ervaring mee, met de bereikbaarheid.

ik weet niet of jullie er iets aan hebben, maar ik woon in Z-H, zoetermeer, oosterheem(wijk).

alvast bedankt.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Telefoons

Het beste antwoord

Een telefoon pikt een signaal op dat in de lucht hangt en ontvangt en verstuurt hier boodschappen over, meer niet. Er is dus een standaard sterkte waarmee de gangbare mobiele telefoons dit doen.

Ik denk dat het aan de bouw van je huis ligt. Als er veel staal in het plafond of in de muren zit, dan weerkaatst dit de netwerkstralen. Hierdoor heb je binnen een stuk minder (of helemaal geen) bereik dan wanneer je boven op zolder en natuurlijk buiten staat.
Wat je dus even moet proberen: even buiten gaan staan en nagaan of het bereik hier ook even slecht is.

Oosterheem ligt in Zoetermeer, en dit is een stad. Een slechte ontvangst (vooral onder de rook van Rotterdam) kan ik me dus haast niet voorstellen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

dat ligt niet aan de gsm. Maar aan de plek waar je woont.
Of dat hebben ze mij toch altijd gezegd. bij mij thuis heeft niemand ooit verbinding in de keuken & we hebben allemaal verschillende gsm's & verschillende netwerken
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Antwoorden hierboven kloppen niet. Grootste gedeelte van bereik wordt bepaald door provider, maar enigszins ook door type mobiel. Denk aan iphone 4 bereik problemen als je de rand aanraakt ofzo. Htc staat ook bekend om net iets minder bereik soms. Niets noemenswaardig, maar het kan net het verschil maken tussen wel of geen bereik als je de slechtste provider hebt of afgelegen woont.