Wat is simlockvrij maken nu precies?

Ik heb nu een telefoon met abbo maar wil graag prepaid gaan bellen, kan dit met simlock vrij maken?

Toegevoegd na 15 minuten:
Heb namelijk een mooie foon gezien op mp maar wil wel eerst zeker weten of ik daar dan ook prepaid mee kan bellen.

Toegevoegd na 17 minuten:
De telefoon die ik heb gezien is met simlock. Ben niet echt op de hoogte van hoe het allemaal zit met wel of geen simlock.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Telefoons

Antwoorden (4)

De simlock zit op telefoons die je met een prepaid abonnement verkrijgt. Dit ter bescherming van de provider want die wil dat je met zijn prepaid kaart belt en niet de telefoon gebruikt met een andere sim kaart. Andersom kan altijd, je stopt dan je prepaid kaart in de telefoon die je al hebt en hij werkt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een simlock wil zeggen dat alleen een sim van je eigen provider bruikbaar is. Dat is om ervoor te zorgen dat je niet een gratis telefoon krijgt van de ene provider, waarop je goedkoper gaat bellen met de andere. Dan loopt je provider immers de inkomsten mis die ze verwacht hadden (anders geven ze geen telefoon weg, die moeten ze wel terugverdienen).

Na een bepaalde periode kun je dan je telefoon simlockvrij laten maken, waardoor je met die telefoon ook met andere providers kunt bellen.

Als je niet zeker weet of je telefoon een simlock heeft, kun je een vriend met een andere provider vragen of je even zijn sim mag uitproberen. Kun je dan gewoon bellen, dan is je telefoon al simlockvrij en kun je gewoon met een prepaid sim aan de slag.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
aan vulling op vorige antwoorden:
na 1 jaar kun je alle telefoons simlockvrij laten maken (bij je provider)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Simloch betekend dat je niet met een ander provider kunt bellen .
En simlockvrij maken kun je doen bij onafhankelijke telefoon winkel .
En de kosten zijn tussen 10 en 15 euro .