is er een manier om je gsm ( smartphone) zijn wifi signaal beter of sterker te maken voor verder bereik?

ik heb net een smartphone gekocht met wifi maar ik moet telkens tegen de router gaan zitte want ergens anders in huis word het signaal hard tegen gehouden.
is er een manier zodat ik toch wifi kan ontvangen van me living of kamer?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Antwoorden (1)

Een telefoon heeft vrijwel overal hetzelfde bereik. Het probleem dat je dichtbij de router moet gaan zitten, kan ook met de plaatsing van je router te maken hebben, of zelfs met de bouw van het huis.

Een vriendin van mij heeft veel staal in de muren en het plafond zitten, waardoor zij boven geen ontvangst meer heeft van haar router. Ook als ze in een andere kamer gaat zitten, is het bereik minimaal.

Een centrale plaats voor de router zou een optie kunnen zijn. Niet in de meterkast o.i.d. Deze zit vaak aan de zijkant in een hoek van het huis. Plaats de router bijvoorbeeld op de overloop (op de eerste etage). Zo heb je overal bereik, zelfs op zolder (mocht deze verbouwd zijn tot een kamer).

Qua technische gegevens kan ik helaas geen antwoord geven. Draadloze technologie werkt bij mij altijd, maar hóe, dat kan ik je niet uitleggen.