Wat houdt precies 'mobiele data' in op mijn iPhone?

Ik heb sinds een tijdje de gratis T-Mobile app 'Navigon' geïnstalleerd. Nu probeerde ik hem gisteren uit in Utrecht, maar bleek deze niet te werken. Hij meldde dat ik geen verbinding had. Dit is raar, want voor dit programma heb je helemaal geen internetverbinding nodig. Hooguit een GPS verbinding, maar deze is natuurlijk gratis.
Ik probeerde het zojuist weer (thuis), maar ik had 'mobiele data' aan gezet. Toen deed hij het ineens wel.

Ik heb geen internet abonnement op mijn iPhone, dus moet ik er zeker van zijn dat geen enkel programma verbinding maakt met het internet. Naar mijn weten betekent 'mobiele data', gewoon internet. Klopt dit? En hoe kan ik er dan voor zorgen dat dit programma het gewoon zonder internet doet?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.2K

Antwoorden (1)

Navigon op de Iphone is alleen gratis voor T-mobile klanten. T-mobile checkt af en toe via internet of je nog klant bent. Je schrijft niet wie je provider is, dus mogelijk is dit een oorzaak.
paulus811
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Mijn provider is T-Mobile. Ik had het inderdaad gevonden dat T-Mobile telkens even checkt of je nog klant bent, en daar is internet voor nodig. Als ik die melding krijg, moet ik data roaming dus even aanzetten. Net gedaan, dus nu doet hij het weer. Bedankt!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Data roaming ? Dat is voor het buitenland. Zou me verbazen dat dat de oorzaak zou zijn.