Hoe gaat het werken met in het buitenland internetten met de iPhone 4?

Dan bedoel ik daarmee, hoeveel het gaat kosten als je in het buitenland internet met je 3G verbinding. Met een abbonement van T-Mobile, (als je weet hoe het met andere bedrijven gaat zitten mag dat natuurlijk ook!)

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Het beste antwoord

Ik raad het je in elk geval erg af om met je I-Phone te gaan internetten in het buitenland. Omdat veel app's op de achtergrond, zonder dat je het door hebt verbinding maken met het internet, hoef je niet eens te weten dat je gebruik maakt van Data-roaming. Hiervoor kun je in de instellingen deze functie uitzetten zodat je zeker weet dat je geen internet verbinding op gaat zetten. (zo dat even ter info, nu antwoord op je vraag.)

Je kan als je niets aanpast in je abonnement tegenwoordig geen schrikbarend hoge rekeningen meer krijgen omdat internet gebruik is geblokkeerd in het buitenland tot € 59.95 daarna heb je sowieso geen verbinding meer of je moet bellen met de klantenservice.

T-Mobile
http://www.t-mobile.nl/Persoonlijk/htdocs/page/service-contact/eu-tarieven.aspx

Binnen de EU (zone 1) betaal je € 2,- per MB. Buiten de EU betaal je € 5,- per MB voor gebruik in zone 2 en € 10,- per MB voor gebruik in zone 3. Voor BlackBerry-gebruik geldt in alle zones een tarief van
€ 8,93 per MB.

Omdat vodafone in de loop van het jaar ook de I-Phone gaat verkopen, zal ik je ook de prijzen van deze provider linken, deze zijn wel een stuk aantrekkelijker dan T-Mobile.
http://www.vodafone.nl/prive/internationaal_bellen/vodafone_live_en_internet/internetbundels/
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Dat is over het algemeen erg duur. Het ligt eraan waar je heen gaat. Zie link.
Uitleg : Land waar je heengaat selecteren, daarna onderaan ''Datadiensten'' aanklikken. Kijk en huiver...

Toegevoegd na 3 minuten:
Dat zijn dus de tarieven per 1 MB dataverkeer ! En 1 mb is helemaal nix. Dure bedoeling dus.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je kan beter WiFi zoeken met je iPhone in het buitenland, Internetten via 3G is namelijk erg duur, vaak nog meer dan een euro per MB!

Toegevoegd na 2 minuten:
Binnen de EU (zone 1) betaal je € 2,- per MB. Buiten de EU betaal je € 5,- per MB voor gebruik in zone 2 en € 10,- per MB voor gebruik in zone 3