Wat zijn de verschillen tussen Android Eclair en Froyo?

Zijn er belangrijke verbeteringen en is het bijvoorbeeld stabieler? Wie heeft er ervaring mee?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Het beste antwoord

Froyo is vooral sneller. De jit-compiler voor de Dalvik Virtual Machine zorgt ervoor dat apps bijna tweemaal zo snel draaien. Ook de javascript engine is flink verbetered.

De apps kun je nu ook extern, dus op je geheugenkaart opslaan. Sommige builds konden dit hiervoor ook al, maargoed.

Met de zoekfunctie kun je nu ook in een applicatie naar data kan zoeken.

Apps kun je nu automatische laten updaten. En als een app crashed kun je een mooi rapportje naar de ontwikkelaar sturen.

Muziek kun je ook online opslaan. En als het wilt luisteren dan streamed ie het naar je telefoon. Ook kun de internetverbinding van je telefoon via wifi delen met andere apparaten. En de spraak functie werkt beter, zo kun je nu automatisch laten vertalen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

De voornaamste voordelen zijn dat Froyo flash onderstrunt en dat het over-all een paar honderd procent (!) sneller zou zijn. Ik zit er ook met smart op te wachten...
escape
13 jaar geleden
Hahaa ik heb hem lekker al. ( geimporteerde nexus one)

Froyo is sneller, maar loopt wel eens vast. Met eclair had ik daar geen last van.

Ook wordt flash ondersteund maar het is niet je van het. Het werkt, maar daar is alles mee gezegd. Het is traag en sommige flashbuttons werken niet.

Ook ondersteunt froyo out of the box tether. Met theter gaat je telefoon functioneren als een wifi router.

Ook wanneer je het toestel whiped worden al je apps weer automatisch geinstalleerd.

Froyo ondersteunt ook apps2sd. In plaats van dat de app wordt opgeslagen in het telefoon geheugen wordt de app op de sd geplaatst. De sd heeft meestal veel meer ruimte.