Ben je verplicht om je telefoon op te nemen?

Heb het idee dat het moet.

12 maanden geleden
2K
tinus1969
12 maanden geleden
Van wie zou dat moeten?
TurfGraver
12 maanden geleden
Op mijn werk wel.
Thuis niet.
Ritsuka
12 maanden geleden
Nee hoor, hoeft niet
HeerVoldemort
12 maanden geleden
Ik negeer mijn telefoon als het mij uitkomt, net als mijn deurbel. Ik heb er vaak gewoon geen zin in.

Antwoorden (2)

Nee, dat is geen plicht. Jij hebt gewoon het recht om een oproep te negeren.
Amadea
12 maanden geleden
Dat ligt aan de omstandigheden.
bijvoorbeeld: je hebt een telefoon van je bedrijf en het is werktijd. Als dan die telefoon gaat, kan je door de werkgever verplicht zijn om je telefoon op te nemen als die gaat.
Soms is dat ook buiten werktijd zo, er zijn functies waar je opgeroepen kunt worden (dan heb je consignatiedienst) en dan moet je ook de telefoon beantwoorden.

Maar, normaalgesproken, als je geen contractuele verplichtingen hebt dan ben je vrij om je telefoon te negeren.
12 maanden geleden