Van mijn school mag ik geen telefoon gesprekken opnemen mag dat?

ik werd gebeld door mijn moeder (dat doet ze niet zonder reden) dus ik liep even de klas uit maar mijn docent stopte me en vroeg "waar ga je naar toe?" en ik zei "ik word gebeld door mijn moeder dus ik neem even op" en hij zei "dat mag niet het staat in de regels" toen zei ik "maar het is mijn moeder en zij belt niet zomaar dus het is waarschijnlijk belangrijk" mijn docent zij toen "als het echt belangrijk is bellen ze maar naar school"

een jaar geleden
1.7K
tinus1969
een jaar geleden
Wat vinden jij en je moeder belangrijk? Telefoon opnemen stoort enorm, dus het moet echt om zaak van leven of dood gaan.
Pieterke
een jaar geleden
Die docent heeft naar mijn mening helemaal gelijk. Je moeder had ook naar school kunnen bellen. Het is heel hinderlijk voor de docent en je medeleerlingen als jij je telefoon opneemt.
Castle
een jaar geleden
Je moeder kan toch ook in je pauze bellen?
HeerVoldemort
een jaar geleden
Niemand weet waarom moeder belde. Voor hetzelfde geldt is er inderdaad een zaak van leven of dood. Mijn moeder zou mij nooit bellen op school, dus als ze dat wel deed, zou ik ook opnemen of de leraar dat nu goed vind of niet.

Antwoorden (1)

Ja, de school mag jou regels opleggen om te voorkomen dat de les niet verstoord wordt. Spreek daarom met je moeder af dat ze voortaan naar school belt.

Mocht er toch iemand bellen en je maakt je zorgen, druk dan het gesprek weg en overleg met je leraar of je buiten de klas even terug mag bellen. ('Nee' is daarbij echt óók een antwoord... !)