Hoe komt het dat mijn Samsung S20 steeds verschillende oplaad tijden heeft?

Mijn samsung S20 laat iedere keer op met verschillende oplaadtijden. Ene keer 5u30 dan weer 1u20 dan weer 6u44 dan weer snelladen dan weer langszaam laden. Heeft dit misschien met een laatste update te maken ? En heeft iemand anders hier ook last van? En nog beter gezegd en gevraagd hoe kan ik dit euvel oplossen?

2 jaar geleden
1.5K

Het beste antwoord

Ik ga ervan uit dat je steeds oplaadt als de accu bijna leeg is. Als de accu nog half vol is, gaat het opladen natuurlijk sneller.
Oorzaken kunnen zijn:
1. De oplader of datakabel is soms niet goed aangesloten of defect.
2. De oplaadpoort is niet schoon.
3. De telefoon is soms te heet.
4. De Samsung staat nog aan en er draaien processen die veel energie vragen.
5. Er is een Android-systeemprobleem.
Zie:
https://www.imobie.com/android-system-recovery/fix-android-phone-slow-charging-issue.htm
SimonV
2 jaar geleden
molenaar
2 jaar geleden
Nou ook als ie nog voor de helft vol is dan is hij trager qua laden normaal gesproken maar met jou tips kan ik wel wat. Bedankt het lijkt wel wat te helpen ik heb ook nieuwe oplader gekocht morgen komt dat op de post binnen