Kun je een slechte iPhone batterij en beschadigde achterkant nog reparen?

Het gaat over een oude iPhone 6s die van mijn moeder is geweest voor de rest ben ik heel blij met deze telefoon

Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
4.2K

Antwoorden (1)

Een slechte iPhone batterij kun je vervangen. Je kunt de batterij bestellen bij bijvoorbeeld het bedrijf in de link hieronder. Zorg wel dat je een gereedschapssetje meegeteld, want de iPhone heeft speciale (pentalobe) schroefjes. Zorg ook dat je precies weet welke schroefjes je waar uithaalt. Om voor en achterkant te scheiden moet je 4 schroefjes losmaken die niet allemaal even lang zijn, maar dat wel lijken. Je telefoon is gegarandeerd kapot als je de schroefjes verwisselt. Bestel ook nieuwe plakstrips mee om de batterij vast te zetten. Als je ook de achterkant wil vervangen, moet je bedenken of de 6s dat nog wel waard is.

Belangrijk is dus dat je weet wat je doet, het juiste gereedschap hebt (meegestellen, soms zit het er 'gratis' bij) en de juiste onderdelen bestelt.

Nadat de nieuwe batterij gemonteerd is, moet je deze kalibreren. Eenmalig non stop opladen en vervolgens eenmalig helemaal leeg laten lopen.
paulus811