mijn telefoon is gestolen en ik koop een nieuwe kan ik mijn nummer behouden?

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
19.8K
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Je moet je oude simkaart zo snelmogelijk blokkeren en een nieuwe aanvragen bij je dealer
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Dat is idd alles. Een "dealer" noem je hier mobiele (telefoon) provider.

Antwoorden (2)

Nee, dan zijn er straks twee telefoons met hetzelfde nummer. Het nummer is geïntegreerd in de SIM-kaart.

Toegevoegd na 52 seconden:
Als je telefoon dus zonder SIM-kaart is gestolen, dan zou het wel kunnen.
6 jaar geleden
Inekez1
6 jaar geleden
Als je telefoon (en dus je simkaart) is gestolen moet je die direct laten blokkeren zodat een ander er geen gebruik van kan maken. Je oude simkaart is dan onbruikbaar en het bijbehorende nummer vervalt. Er zijn dan dus geen 2 telefoons met hetzelfde nummer als je voor je nieuwe telefoon nummerbehoud aanvraagt. Het is geen standaard procedure, dus wel even contact opnemen met de klantenservice. Maar het is wel mogelijk (tenminste wel bij abonnement, mogelijk werkt het bij prepaid anders.)
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Echt weer het meest onzinnige antwoord
Als je niet weet waar je over praat hou dan gewoon je mond.
En je kan gewoon 2 simkaarten met 1 nummer hebben dan kan er alleen maar 1 tegelijk aangemeld zijn op het netwerk
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
@jc54 Dus iedereen wiens telefoon met SIM gestolen is, is zijn nummer kwijt... Dikke min...
Ja, dat kan. Neem contact op met de klantenservice van je provider.

Als je telefoon (en dus je simkaart) is gestolen moet je die direct laten blokkeren zodat een ander er geen gebruik van kan maken. Je oude simkaart is dan onbruikbaar en het bijbehorende nummer vervalt. Er zijn dan dus geen 2 telefoons met hetzelfde nummer als je voor je nieuwe telefoon nummerbehoud aanvraagt. Het is geen standaard procedure, dus wel even contact opnemen met de klantenservice. Maar het is wel mogelijk (tenminste wel bij abonnement, mogelijk werkt het bij prepaid anders.)
6 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Je oude simkaart is dan onbruikbaar en het bijbehorende nummer vervalt. ?? Die moet je me even uitleggen. Het nummer vervalt namelijk helemaal niet bij een SIM-blokkade. Gelukkig niet, anders zou je juist geen nummerbehoud hebben. Je zegt dus iets tegenstrijdigs.
Inekez1
6 jaar geleden
Ik formuleer het wellicht niet helemaal goed, maar ik bedoel dat je telefoonnummer dan buiten gebruik is. Als de oude sim-kaart is geblokkeerd en je hebt je telefoonnummer niet aan een nieuwe sim-kaart laten koppelen (via nummerbehoud) dan bestaat het oude nummer niet meer. Iemand die dat nummer dan belt krijgt een bandje met iets van 'dit nummer is niet in gebruik'.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Dat dacht ik al. Nummerverval is wat anders dan het tijdelijk niet gekoppeld zijn aan een SIMkaart. Nummerverval (SIMkaart verval) is juist datgene wat nummerbehoud onmogelijk maakt: (Iets wat bij prepaid automatisch gebeurt als het nummer niet gebruikt wordt.)
https://www.prepaidsimkaart.net/simkaart-verlopen "Wanneer een simkaart vervallen of verlopen en het prepaidnummer verwijderd van het desbetreffende netwerk, is nummberbehoud ook niet meer mogelijk. Nummerbehoud is alleen mogelijk bij simkaarten die “actief” zijn." Maar je bedoelde het dus anders. Plus