Hoe verwijder ik balpen inkt van mijn telefoonhoesje?

Hoi, ik heb al een tijdje een flexibel transparant telefoonhoesje alleen nu zit er sinds kort balpen inkt op. Op de foto ziet het er misschien klein uit, maar mijn iPhone is rosé goud en het valt heel erg op. Ik heb al heel veel pogingen gedaan om het er vanaf te krijgen: Glasex, koffiemelk, alcohol, parfum... weet iemand misschien waarmee ik het er vanaf kan halen? Het hoesje is van plastic.

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
15.6K
samaiphon
7 jaar geleden
nagellak remover maar wel vlug verwijderen na het aanbrengen omdat dit het plastic aantast

Het beste antwoord

Je bent in elk geval inventief!
Balpeninkt gaat vrij gemakkelijk van plastic hoesjes af met een doekje of een stukje keukenpapier dat bevochtigd is met brandspiritus.

Dat doekje en je vingers krijgen daardoor op de poetsplek wel zelf de kleur van die balpeninkt. Dus afhankelijk van de hoeveelheid te verwijderen inkt telkens een schoon stukje gebruiken. En een geschikt plastic handschoentje komt van pas (maar daarvoor zou je ook een plastic zakje kunnen proberen).
7 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Bedankt! Ik ga het zeker proberen!
Bordensteker
7 jaar geleden
Ik heb met brandspiritus nog nooit meegemaakt dat het enig nadelig effect op plastic had, dus als ik jou was zou ik de moeite nemen om een fles brandspiritus te halen (staat in een goede supermarkt bij de schoonmaakmiddelen) en niet iets met die nagellakremover proberen, ook al heb je wellicht al die bij de hand.
Beter dan een literfles te kopen is misschien om bij een klein flesje bij de drogist te laten vullen, dan blijf je niet met die bijna hele liter zitten. Wacht, stop, ik denk teveel aan vervlogen (!) tijden: een strenge winkel met gewichtig kijkende dames achter een toonbank en voor hoge kasten met allemaal bruine en doorzichtige glazen flessen met glazen deksels erop (tegen het vervliegen dus) ....
http://www.degroenemug.nl/media/groene-gids/Van%20der%20Pigge.jpg . Doop niet je reeds blauw wordende doekje meerdere keren in de grote fles, want dan wordt de hele inhoud van de fles voorgoed lichtjes blauw gekleurd!