Hoe kan je stroom omzetten naar een Usb poort?

Ik wil voor mij Profielwerkstuk iets doen met telefoons opladen maar nu moet ik een usb uitgang maken waar stroom doorheen gaat.
Hoe kan ik dit het beste doen en heeft iemand tips?

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
1.2K
TurfGraver
7 jaar geleden
Standaard USB heeft twee pinnen voor data en twee voor spanning (5v). Zoek maar eens op USB pinout.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
ja hiervan ben ik op de hoogte maar hoef ik dan niks meer te doen met de data pinnen?
TurfGraver
7 jaar geleden
Als er geen data overheen hoeft niet nee.

Antwoorden (1)

Er staan op internet volop schema's om een voeding voor een USB adapter te maken(zie bron) Ga nou niet direct als je de pinout hebt zoals in de reacties voorgesteld een voeding aansluiten met meer dan 1A, het moet gestabiliseerd worden en tegen kortsluiting beveiligd, het schema in de bron legt uit hoe.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
TurfGraver
7 jaar geleden
Er wordt in de reacties ook niet voorgesteld om een on-gestabiliseerd voeding van meer dan 1A er op aan te sluiten.... :/
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Niet?!? Ik zie het niet staan.. Jij roept iets over 5V, maar over ampère wordt niet gesproken.
TurfGraver
7 jaar geleden
Precies. Dus dat staat er niet. :)