Dat is de diameter van het scherm (van linksonder naar rechtsboven). 8 inch is een diameter van zo'n 20,3 centimeter. 9 inch is een kleine 23 centimeter.
bamibal
7 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
-diameter? Op een vierhoekig scherm?
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Diagonaal zal je bedoelen. Verder prima antwoord
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
bamibal je bedoelt de diagonaal van een rechthoekig scherm
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
@JoanDArc: Scherp opgemerkt (vwb rechthoek) want een vierhoek kan ook een paralellogram of trapezium zijn.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Inderdaad, werkelijk waar geen idee waarom ik niet gewoon rechthoek heb geschreven.
Ik geef hierbij de apparaat maten op de huidige schermdiagonalen 9" bestaat niet meer, 7,9" reken ik maar als 8"

http://www.apple.com/nl/ipad/compare/
Het aantal inch staat in de regel voor de diagonaal van het scherm (niet het apparaat).

Laten we voor het gemak de huidige maten nemen van de site:

Mini 2 en 4 (licht verschil) 7,9" scherdiagonaal geeft totale apparaatmaten van:
Hoogte
203,2 mm
Breedte
134,8 mm

Air 2 en Pro 9,7" schermdiagonaal geeft totale apparaatmaten van:
Hoogte
240 mm
Breedte
169,5 mm

Om het te zien op je grote PC-scherm in ware grootte:
http://www.phonearena.com/phones/size#/phones/size/Apple-iPad-mini-4,Apple-iPad-Pro-9.7-inch/phones/9641,10011
Wel even calibreren aan de hand van een pinpas/rijbewijsformaat kaart.

Toegevoegd na 7 minuten:
Als referentie kan je ook nog je huidige telefoon of tablet opgeven dan krijg je een goed beeld van ware grootte.