Hoe ziet de app van PostNL dat ik een pakket heb besteld?

Dit is mij al 5 keer overkomen:
- Ik bestel iets van Zalando en dit word verzonden, vervolgens staat het pakket in MijnPostNL, zonder dat ik iets doe.
Ditzelfde gebeurd ook bij Bol.com, Externebatterij.nl, Coolblue.nl en MediaMarkt.nl.

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
1K
HeerVoldemort
7 jaar geleden
Dat vroeg ik me ook al af. Woensdag zag ik ineens 2 pakketten bij mijn app staan. Ik verwachtte er 1. Bleek een zending van marktplaats er ook tussen te staan! En dat was notabene van een particulier naar een particulier. Ik had van deze persoon geen track en trace code gehad. Dus ik was erg verbaasd erover. Daarbij heb ik nu ook zijn naam en adres.
gvrox
7 jaar geleden
"zonder dat ik iets doe" , wat zou je dan verwachten dat je moet doen ?
ItisILeClerc
7 jaar geleden
Dat 'ziet' PostNL omdat ze via PostNL worden verstuurd.
HeerVoldemort
7 jaar geleden
@gvrox Eerder moest je zelf de track en trace invoeren en dan kreeg je pas de status in de app te zien.

Het beste antwoord

Zodra PostNL een pakket ontvangt/scant met als bestemming jouw adres en jouw naam, dan kan die informatie in MijnPostNL geplaatst worden. Ook als de verzender het pakket aanmeldt voor verzending (terwijl het nog opgehaald moet worden, of afgeleverd bij PostNL) kan dit.
gvrox