Hoe zet ik muziek van cd naar smartphone, zonder dat die muziek wordt verdeeld over 92 korte stukjes van een paar seconden?

Onlangs nam ik de Canto Ostinato (Simeon ten Holt) over van CD op mijn smartphone. Leek me heerlijke muziek voor in de trein. Dat is het ook, maar de muziek werd verdeeld in maar liefst 92 korte stukjes, variërend van 14 seconden (de kortste) tot iets meer dan 3 minuten. En elk van die 92 nummers moet ik telkens weer opnieuw aanzetten. Hoe kan ik die muziek gewoon zonder onderbrekingen beluisteren? Nogmaals: de meeste stukjes duren tussen de 10 en 40 seconden.

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
5K
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Hoe heb je dat gedaan? Normaliter rip je de CD met een programma dat dat kan (Windows Media Player kan het geloof ik). Daarna zet je het om in MP3. Daarna kopieer je het naar je telefoon, via USB-kabel of microSDkaart. http://www.websonic.nl/pctips/windowsvista/vista_cdrippenmediaplayermp3.php

Het beste antwoord

De canto bestaat natuurlijk uit veel korte secties, en die zijn dan waarschijnlijk ook als apart nummer op de cd gezet, en als aparte nummers overgezet naar je telefoon. Je kunt er met File Joiner (http://www.igorware.com/file-joiner) één bestand van maken, zodat je niet meer alle aparte nummers hebt. Nadeel hiervan is wel dat je minder makkelijk op een bepaald punt in het stuk kunt beginnen.

File Joiner is een klein programma, wat je eenvoudig kunt downloaden en gebruiken. Je voegt alle bestanden toe die je wil (let op de juiste volgorde!) , en 'join' ze samen tot één bestand.