Wat betekent 'thumbdata'?

Op mijn mobiel heb ik heel veel bestandjes met de naam 'thumbdata'. Wat betekent dit en kan ik deze bestandjes verwijderen?

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
7.2K
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
http://www.file-extensions.org/article/more-information-about-android-thumbdata-files Er staat een trucje bij om het probleem te voorkomen. En je kan ze ook verwijderen.
SimonV
8 jaar geleden
Hier ook wat info:
http://www.pc-helpforum.be/topic/49320-thumdata3-file/

Het beste antwoord

Alle data dat gerelateerd is aan het weergeven van een kleine variant van een afbeelding.

Als je in je telefoon in de galerij gaat kijken, zie je kleine afbeeldingen van je foto's bijv. Dat zijn thumbnails. Deze moeten gecreëerd worden. Oude foto's of afbeeldingen uit oude whatsapp-berichten heb je niets aan. Dus die kun je verwijderen. Pas als je in de galerij zo ver terug gaat dat je er weer voorbij komt, maakt je telefoon dan zelf die thumbnails weer aan. Tot die tijd heb je dat deel van de schijfruimte gewoon vrij.