Hoe installeer ik dezelfde betaalde app op de iphone zowel op de ipad?

Hallo,

Ik heb via de appstore op mijn ipad een app aangekocht. Deze werkt perfect. Nu wil ik deze zelfde betaalde app tevens op mijn iphone installeren.

Moet ik daar nu twee keer voor betalen? Of bestaat er een andere mogelijkheid om deze ontgrendelde app ook op mijn iphone te krijgen?

Ik krijg het i.i.g. niet voor elkaar.

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
1K

Het beste antwoord

Er zit wel een verschil tussen iPad-apps en iPhone-apps. Het zit zo, je kunt een iPhone app-wel op een iPad installeren, maar wat je dan krijgt is een app die voor een klein scherm bedoelt is, die dan enorm wordt uitgerekt. Dat kan wel.

Dit werkt echter niet andersom. Je kunt een iPad-app niet op een iPhone installeren. En al zou het kunnen, zouden de items op het scherm zo klein gemaakt moeten worden, dat je de inhoud haast niet meer kan zien. Dat is zeer onhandig, vandaar dat het ook niet kan.

Veel apps hebben daarom ook twee varianten, 1 voor op de iPad en 1 voor op de iPhone. En bij betaalde apps zul je dus ook twee keer de app moeten kopen.