Zijn er goede smartphones te koop zonder allerlei voorgeïnstalleerde applicaties die je toch niet gebruikt?

Ik heb nu 3 jaar de Samsung Galaxy s3 gehad. Maar dit toestel begint rare kuren te krijgen. Traag, valt uit, start niet op.
Terug naar fabrieks instellingen helpt niet. Nieuwe batterij helpt niet. Dus ik zoek iets anders.

Ik ben alleen bekend met Samsung. Ik vind Samsung erg fijn, alleen al die voorgeïnstalleerde apps vind ik belachelijk en je kan ze niet deinstalleren zonder te rooten.

Nu heb ik mijn oog laten vallen op de note 4 910c. Maar die is best duur. En ik vraag me af of je niet alleen voor de naam "Samsung" betaald.

Ik zoek dus eigenlijk een telefoon met vergelijkbare specs als de note 4. Maar het liefst zonder al die voorgeïnstalleerde apps en waarvan ik zelf de batterij kan vervangen. Maar ook betrouwbaar, en niet een of ander vaag ding van kruidvat en geen iPhone.

4.3K
Cryofiel
8 jaar geleden
Je kunt een bestaand toestel rooten.

Antwoorden (2)

Nee, helaas, die zijn er niet.

Zowel Apple's iOS, Android van Google, Windows van Microsoft en zelfs de oudere of meer exotische systemen leveren allemaal verplichte apps mee.

Deels omdat die apps gewoon nodig zijn, deels omdat de marketeers graag reclame willen maken en hoe kan dat beter dan via een app waar de mensen gewoon niet omheen kunnen.

Soms levert zo'n app iets op waar Apple / Google / Microsoft / andere zelf wat in zien. Soms is het een kwestie dat er (flink ?) voor betaald wordt.

Rooten is de enige remedie :-(
Als je nu een Samsung hebt, ben je gewend aan Android. Misschien is een Nexus dan iets voor je. Een Nexus is een Androidtelefoon waar een zo "kaal" mogelijke versie van Android op staat, dus zonder toevoegingen van verschillende fabrikanten. Nexus-toestellen worden gemaakt door verschillende bekende fabrikanten en van goede kwaliteit.
bamibal
8 jaar geleden
Ozewiezewozewiezewallakristallix
8 jaar geleden
Noem dat maar minimalistisch.... https://support.t-mobile.com/docs/DOC-12151 The following apps are pre-installed on the device:

Calculator
Calendar
Camera
Chrome
Clock
Downloads
Drive
Earth
Email
G+ Photos
Gallery
Gmail
Google
Google Settings
Google+
Hangouts
Maps
News
People
Phone
Play Books
Play Games
Play Magazine
Play Movies & TV
Play Music
Play Store
Quickoffice
Settings
Wallet
YouTube
Ozewiezewozewiezewallakristallix
8 jaar geleden
Toegegeven: er zijn fabrikanten die het nog veel bonter maken :-)
HeerVoldemort
8 jaar geleden
Zoals Samsung