Hoe laat ik mijn telefoon weer wifi-netwerken onthouden?

Mijn Samsung Galaxy S5 met Android onthoudt de toegangscodes van wifi-netwerken. Dus als ik thuiskom maakt hij automatisch contact met mijn thuis-wifi, en als ik op mijn werk kom maakt hij automatisch contact met de bedrijfs-wifi van mijn werkgever.

Althans, zo was het tot voor kort.

Sinds een paar dagen vergeet hij beide wifi-netwerken. Als ik thuiskom moet ik dan het wachtwoord van mijn thuis-wifi invoeren voordat mijn telefoon verbinding maakt; hetzelfde wanneer ik op mijn werk kom.

Bij mijn weten heb ik onlangs geen updates geïnstalleerd of instellingen gewijzigd.

Wat zou de oorzaak kunnen zijn van dit probleem en, belangrijker nog: hoe krijg ik dit weer in orde, zodat hij de netwerken inclusief wachtwoorden weer onthoudt?

Toegevoegd na 5 dagen:

Probleem opgelost!

Eerste idee was: de telefoon dwingen de wifi-netwerken te vergeten. Daarna opnieuw aanmelden. Maar dat hielp niet.

Tweede idee was: de telefoon uitzetten, twee uur uit laten staan, daarna terug aanzetten. En zie: hij onthoudt alle wifi-netwerken weer! En de batterij loopt ook weer net zo langzaam leeg als vroeger!

8 jaar geleden
4.6K
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Probleem komt heel veel voor zoals ik zie. Iemand suggereert om het netwerk helemaal te laten vergeten en dan weer even vers instellen. Wifi>
Even op je netwerk drukken
Vergeten http://forums.androidcentral.com/samsung-galaxy-s5/380531-wifi-not-connecting-automatically-s5-i-need-manually-connect-wifi-every-time.html

Antwoorden (1)

Ten eerste doet een samsung automatisch updates en is er sinds kort een wifi wet gemaakt waarmee de wifi-wachtwoorden niet mogen worden onthouden waarmee ook nog een hele reden is. ten tweede vergeet hij automatisch gebruikersnamen en wacht woorden als het geheugen volraakt! dus het antwoord spreekt vanzelf.