is het erg als je telefoon de hele nacht in de oplodder zit?

Ik gebruik hem als wekker maar daarom staat hij wel de hele nacht aan (in speciale modes, van de app zelf) mijn vraag is of dir schadelijk kan zijn voor je telefoon. Het gaat om een Nokia Lumia 520

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
zondag
8 jaar geleden
Ik gebruik mijn tablet als wekker maar daarvoor hoeft hij niet in de lader te blijven. Hij moet gewoon stroom genoeg hebben om de wekker af te kunnen laten lopen, dus laad je telefoon op tijd op en haal hem uit de lader. Toen ik in 2012 mijn tablet kocht werd mij gezegd dat het niet wenselijk is voor het apparaat hem in de lader te laten als hij vol is.

Het beste antwoord

Ik doe dat al jaren en ik heb er nog nooit iets nadeligs van gemerkt. Het kan geen kwaad.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Het de hele nacht opladen van je telefoon kan op zich geen kwaad, voor de batterij is het goed dat deze niet elke keer een klein beetje maar ineens goed wordt opgeladen. Voor de kabels is het echter minder goed aangezien die continu stroom doorgeven, ook als het niet nodig is. Dit kan de levensduur van de oplader wel verkorten maar heel erg is het niet. Daarnaast kun je voor weinig geld gewoon een nieuw kabel kopen indien nodig, bijvb. goedkopemobiel.eu
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
@BatsHartman, en hier "slijten" je kabels van? :)