Krijg ik als ik in Amerika een tablet koop ook de Nederlandse instellingen?

Ik wil een HP tablet kopen en in Amerika is deze stukken goedkoper met gratis verzendkosten. Is dit vertrouwbaar en kan ik de tablet ook in het Nederlands instellen?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden

Antwoorden (2)

Vaak heeft een tablet, mobiel of computer wel meerdere instellingen. Dit zijn over het algemeen Engels, Spaans en Chinees, maar dit is omdat het wereldtalen zijn. De Nederlandse instellingen worden speciaal voor Nederland geïnstalleerd. Het is dus niet standaard zo dat de Nederlandse instellingen wereldwijd op ieder apparaat staat. Dan zou je hier naar een elektronica winkel moeten gaan om te vragen of de taal eraan toegevoegd kan worden. Dit zou ik wel doen VOOR je het apparaat koopt.

(Let op! Er zijn natuurlijk altijd uitzonderingen waar er tientallen talen standaard ingezet zijn. Dit wordt echter bijna nooit aangegeven.)
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Als dit een Android tablet is wel, over Windows of andere tablets weet ik het niet zeker. Weet je trouwens wel zeker of het goedkoper is? Je moet niet vergeten dat in Amerikaanse webshops de prijs vaak zonder btw is weergegeven, ook wordt er vrijwel altijd invoerbelasting gerekend als je bestelling de EU binnenkomt, en die kan flink oplopen.